۱
۲
فناوری‌های نوین در سلامت پزشکی/1

گران‌ترین پروتکل درمانی به روش ژن‌درمانی؛ 4 میلیون دلار!

دکتر ناصر محمدی، مدیر توسعه استراتژیک سل تراپی
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۷۴۵۳
گران‌ترین پروتکل درمانی به روش ژن‌درمانی؛ 4 میلیون دلار!
سالم‌خبر: آخرین گزارش‌ها از فناوری های نوین در سلامت پزشکی شخصی سازی شده، حاکی از آن است که در منطقه آمریکا و کانادا، این بازار با حجمی بزرگ رشد یافته و بازار هند با سرعت در حال رشد است این در حالیست که کشورهای منطقه خاورمیانه در مرحله آغازین این فناوری قرار دارند.

درمان‌های شخصی سازی شده به عنوان یک فناوری فوق پیشرفته در درمان بیماران صعب العلاج یا غیرقابل درمان شناخته شده است که به اعتقاد متخصصان و کارشناسان یک فرصت طلایی برای سرمایه گذاری و توسعه در این عرصه محسوب می‌شود.

رویکرد نوین به سلول درمانی، ایمونوتراپی و ژن درمانی، امیدهای جدیدی برای حفظ و ارتقای سلامت بوجود آورده است و به ویژه پزشکی کاملا شخصی شده با درمان‌های مبتنی بر فناوری اتولوگ که توسعه سلول و تولید محصول از خود سلول‌های پایه بیمار می باشد. در این روش‌های درمانی، بیماری‌های پیشرفته که در درمان‌های موجود یا اثربخشی مناسب ندارند و یا اینکه صرفا روند بیماری کند می‌شود.

امروزه با سلول درمانی و بقیه روش‌های نوین، با تاثیرگذاری و اثربخشی بالا توانسته اند روند رو به رشدی در بازار سلامت دنیا به خود اختصاص دهند و در این مقاله سعی شده چکیده ای از حجم و روند رشد بازار را ارائه کنم و تصاویر زیر گویای روند رشد بازار در طی ده سال آینده را نشان می‌دهد که مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

تصویر متوسط هزینه درمان: این تصویر نشان میدهد براساس فناوری های موجود، در چند شاخه از فناوری های نوین، ژن درمانی بیش از دو میلیون دلار برای هر بیمار، کارتی سل تراپی حدود 400 هزار دلار و سلول درمانی بصورت متوسط 550 هزار دلار امریکا می باشد و گران‌ترین پروتکل درمانی به روش ژن درمانی حدود 4 میلیون دلار می باشد.

این گزارش از روند بازار و آینده نگاری کل عرصه، که نشان می دهد که حجم بازار در سال 2022 حدود 3.9 میلیارد دلار بوده است ولی براساس روند بازار، این رقم در سال 2031 به 190 میلیارد دلار می رسد که رشد حدود 52 درصد سالیانه را نشان میدهد و این گزارش گویای جذابیت بازار و کشش آن در سطح جهانی است.


 
کد مطلب : ۱۷۴۵۳
نام شما

آدرس ايميل شما

دکتر کریمی
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از شما لطفا بفرمایید آیا در ایران در چه زمینه هایی سل تراپی دارد صورت میگیرد ممنون خواهم شد که اطلاع رسانی بفرمایید
هم چنین بفرمایید آقای دکتر محمدی در کجا مدیر توسعه استراتژیک سل تراپی هستند
با تشکر دکتر کریمی
ادمین
Iran, Islamic Republic of
با سلام و درود
در موسسه تحقیق و توسعه سل تراپی و ایمونوتراپی کانادا مدیر توسعه استراتژیک بین المللی و نماینده فایسل کانادا در ایران
فعالیت های نماینده فایسل در ایران در گزارش سوم یا چهارم ارائه خواهند کرد