۰
آصف مهدوی، مشاور هماهنگی امور رونق تولید و تسهیل کسب‌وکار سازمان غذا و دارو:

بالا بودن نهاده‌های تولید داخل صنایع را با مشکل مواجه کرده است

تحریم دست صنایع دارویی کشور را بسته است
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۱۷۴۳۷
بالا بودن نهاده‌های تولید داخل صنایع را با مشکل مواجه کرده است
سالم‌خبر: مشاور هماهنگی امور رونق تولید و تسهیل کسب‌وکار سازمان غذا و دارو، گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت داروسازی، تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی است که منجر به بروز مشکلاتی در دسترسی به مواد اولیه دارویی و تجهیزات پیشرفته شده است، ضمن آنکه نوسانات نرخ ارز و محدودیت‌های ارزی ناشی از تحریم‌ها نیز تأثیر منفی بر هزینه‌های تولید داروها دارد و موجب افزایش قیمت تمام شده می‌شود.

آصف مهدوی افزود:
وابستگی صنعت به واردات بعضی مواد اولیه یکی دیگر از چالش‌های جدی است، بعضی از مواد اولیه در داخل کشور تولید نمی‌شود و تحریم‌ها و مشکلات ارزی، واردات این مواد را با دشواری روبه‌رو کرده است، افزایش قیمت نهاده‌های تولید که از داخل تأمین می‌شود همچون محصولاتی که از پتروشیمی‌ها تأمین می‌شود نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که صنایع دارویی با آن مواجه هستند.

مشاور هماهنگی امور رونق تولید و تسهیل
کسب‌وکار سازمان غذا و دارو با اشاره به قدیمی بودن فناوری تولید در بعضی کارخانه‌ها گفت: استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین در این صنعت بسیار ضروری است، بسیاری از کارخانه‌ها نیاز به به‌روزرسانی دارند تا بتوانند بهره‌وری خود را افزایش دهند و کیفیت محصولات خود را بهبود بخشند.

وی با اشاره به الزامات توسعه صنعت داروسازی ادامه داد: توسعه تولید داخلی مواد اولیه، به‌روزرسانی فناوری تولید، افزایش
سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، دریافت استانداردهای بین‌المللی، بهبود ساختارهای قانونی و تسهیل فرایندهای صدور مجوز از جمله مواردی است که می‌تواند به بهبود شرایط این صنعت کمک کند.

مهدوی تاکید کرد: با رفع این چالش‌ها و توجه به الزامات مطرح شده، صنعت داروسازی ایران می‌تواند نقش موثرتری در بازارهای داخلی و بین‌المللی ایفا کند و به رونق تولید کمک شایانی کند.
کد مطلب : ۱۷۴۳۷
نام شما

آدرس ايميل شما