۰

کدام هیات بخش خصوصی داروسازی ایران برای صادرات دارو روانه‌ی افغانستان شده است؟

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۱۷۳۳۱
کدام هیات بخش خصوصی داروسازی ایران برای صادرات دارو روانه‌ی افغانستان شده است؟
سالم‌خبر: یک هیئت بخش خصوصی داروسازی ایران با حضور در کابل با نورجلال جلالی وزیر بهداشت حکومت سرپرست افغانستان دیدار کردند و درباره تقویت بخش خصوصی داروسازی و واردات داروهای باکیفیت بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت بهداشت حکومت سرپرست افغانستان، در این
دیدار نمایندگان سفارت ایران، «حمدالله زاهد» معاون غذا و دارو و «محمد حسن غیاثی» معاون سیاسی و توسعه بهداشت افغانستان نیز حضور داشتند.

پیش از این مقامات وزارت بهداشت افغانستان گفته بودند این کشور سالانه یک میلیارد دلار دارو وارد می‌کند و یک‌چهارم داروی موردنیاز افغانستان
نیز در داخل تولید می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان

حضور یک هیات ایرانی به نمایندگی از داروسازان بخش خصوصی کشور در کابل برای مذاکره با حمدالله زاهد و محمد حسن غیاثی معاون بهداشت کشور در حالیست که هیچ اطلاعات و نامی از اعضای این هیات وطنی و شرکت های دارویی آنان در دست نیست.

این هیات با
سفر به افغانستان آیا به دنبال صادرات دارو به این کشورند؟ براساس اظهارات رئیس کمیسیون سلامت اتاق خراسان رضوی، کل صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ایران به افغانستان تنها بالغ بر 7 میلیون دلار است که کمتر از یک درصد از کل صادرات دارویی 106.4 میلیون دلاری کشور را تشکیل می دهد. آیا موانعی که موجب صادرات
داروی ایران به افغانستان طی سال های پیش بوده رفع شده که بخش خصوصی برای صادرات دارو به این کشور خیز برداشته است.

افغانستان سالانه یک میلیارد دلار دارو وارد می کند با تمامی موانع گذشته داخل کشور و افغانستان قرار است این هیات بخش خصوصی چه سهمی از این میزان صادرات را در دست گیرند.
 
کد مطلب : ۱۷۳۳۱
نام شما

آدرس ايميل شما