۰

خطر گستردگی بازار سیاه ناصرخسرو با فروش آنلاین دارو

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۱۷۳۱۳
خطر گستردگی بازار سیاه ناصرخسرو با فروش آنلاین دارو
سالم‌خبر: رئیس انجمن داروسازان تهران، گفت: ۵۰ درصد از داروهای فروش اینترنتی تقلبی هستند.

آرش محبوبی همچنین افزود: برای اجرایی کردن فروش اینترنتی دارو نباید به گونه‌ای عمل کرد که در ابتدا طرح اجرا و سپس به سمت رفع نواقص آن رفت باید ابتدا زیرساخت‌ها آماده و امنیت این حوزه تامین شود.

وی، گفت: ورود پلتفرم ها به بازار دارو و فروش این محصول استراتژیک در فضای مجازی سبب می شود تا در وهله اول، خریدهای بی ضابطه انجام و داروهای تقلبی بدون نظارت به دست مردم
برسد.

وی افزود:طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی 50 درصد داروهایی که به صورت اینترنتی به فروش می رسند، تقلبی هستند که این آسیب با آغاز فروش اینترنتی به داخل ایران نیز کشیده می شود.

خطر جدی برای امنیت بازار دارو
رئیس انجمن داروسازان تهران ادامه داد: از سوی دیگر 80 درصد از شرکت های عرضه کننده دارو در فضای مجازی، نوع فعالیتشان با قوانین در تضاد است. نباید بازار دارو به چنین سمتی حرکت کند زیرا تبعات بسیار سنگینی خواهد داشت. برای دور شدن از این آفت در ابتدا باید زیرساخت
ها آماده و امنیت این حوزه تامین شود. نباید تجربه تلخ نسخه های الکترونیک در حوزه دارو نیز تکرار و باری به دوش مردم گذاشته شود.

مخاطرات فروش اینترنتی دارو چیست؟
محبوبی تصریح کرد: برای اجرایی کردن فروش اینترنتی دارو نباید به گونه‌ای عمل کرد که در ابتدا طرح اجرا و سپس به سمت رفع نواقص آن رفت باید ابتدا زیرساخت‌ها آماده و امنیت این حوزه تامین شود. متخصصین این حوزه بارها خطرات فروش اینترنتی دارو را متذکر شده‌اند و باید این موارد مورد توجه قرار گیرد.
کد مطلب : ۱۷۳۱۳
نام شما

آدرس ايميل شما