۰
با تولید محصول جدید داروسازی دکتر عبیدی و برای اولین بار در ایران

کاهش 48 درصدی ریسک عود در بیماران ام‌اس و بهبود 60 درصدی علائم در بیماران کولیت اولسراتیو

تاریخ انتشار :
شنبه ۳۰ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۱۷۰۹۶
کاهش 48 درصدی ریسک عود در بیماران ام‌اس و بهبود 60 درصدی علائم در بیماران کولیت اولسراتیو
 سالم‌خبر: تورنزو (Torenzo®) راهکار درمانی نوین است که برای اولین بار در کشور برای بیماران  مبتلا به ام‌اس و کولیت اولسراتیو توسط داروسازی دکتر عبیدی تولید شده و در دسترس بیماران قرار گرفته است. این داروی خوراکی ریسک عود در بیماران ام‌اس را تا 48 درصد و علائم بیماری کولیت اولسراتیو را تا 60 درصد کاهش می‌دهد.  

سید امیر رضویان مدیرعامل شرکت داروسازی دکتر عبیدی در زمینه‌ی تولید تورنزو (Torenzo®) گفت: «این دارو با نام علمی اوزانیمود (Ozanimod) ، یک درمان خوراکی موثر، ایمن و با کیفیت است که تنها با یک بار مصرف در روز ریسک عود را در بیماران ام‌ اس کاهش می‌دهد.
همچنین تورنزو (Torenzo®)  باعث بهبود چشم‌گیر علائم در بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو ‌می‌شود.»

ام‌‌اس و کولیت اولسراتیو در دسته‌‌ بیماری‌های خودایمنی التهابی طبقه‌بندی می‌شوند که در آن‌ها سیستم ایمنی بدن به دلایل نامعلوم به سلول‌های سالم حمله کرده و باعث ایجاد آسیب و التهاب به ترتیب در سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و روده می‌شود. تورنزو (Torenzo®) به عنوان داروی خط اول و دوم در درمان انواع عودکننده بیماری ام‌اس در بزرگسالان تجویز می‌شود. افزون‌براین، تورونزو (Torenzo®) در مقایسه با داروهای مشابه به شکل اختصاصی عمل می‌کند. به‌شکلی
که نیاز به پایش قلبی اولیه و ریسک عوارض جانبی در بیماران را کاهش می‌دهد.

در بیماری کولیت اولسراتیو فعال متوسط تا شدید، تورنزو (Torenzo®)  می‌تواند به عنوان داروی خط اول درمان پس از  داروهای آمینوسالیسیلات، استروئید و تیوپورین استفاده شود و با کاهش التهاب به بهبود سریع علائم کمک کند. تورنزو (Torenzo®) با اثر بخشی مطلوب و سهولت در مصرف نقش موثری در افزایش کیفیت زندگی بیماران ایفا می‌کند.

اوزانیمود (Ozanimod) در سال 2020 مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته است که در بازه‌ی زمانی کمتر از سه‌ سال برای اولین بار در ایران با نام تجاری تورنزو (Torenzo®)  توسط
داروسازی دکتر عبیدی تولید و عرضه شده است.

داروی تورنزو (Torenzo®)   مورد تایید سازمان غذا و دارو ایران است و در حال حاضر با نسخه پزشک در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس بیماران است.

درباره داروسازی دکتر عبیدی
داروسازی دکتر عبیدی نخستین داروسازی ایران است که با بیش از هفتادوپنج سال سابقه، میراث‌دار کیفیت و نوآوری در صنعت داروسازی کشور به شمار می‌آید. داروسازی دکتر عبیدی با رعایت دقیق عوامل موثر بر کیفیت دارو و ارائه راهکارهای درمانی موثر و مورد نیاز برای ارتقای سطح سلامتی جامعه، همواره و در هر شرایطی در کنار همه ایرانیان بوده و خواهد بود.
 
 
کد مطلب : ۱۷۰۹۶
نام شما

آدرس ايميل شما