۰
سیدعلی جعفری‌نژاد، رئیس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی:

بیمه‌ها بیش از هزار میلیارد تومان به داروخانه‌ها و بیمارستان‎ها بدهی دارند

در برخی داروها مانند اسپری‌های تنفسی، قطره‌های چشمی و قلم‌های انسولین دچار کمبود هستیم
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۱۶۵۶۸
بیمه‌ها بیش از هزار میلیارد تومان به داروخانه‌ها و بیمارستان‎ها بدهی دارند
سالم‌خبر: رئیس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی، اعلام کرد: در برخی دارو‌های عمومی نظیر اسپری‌های تنفسی، قطره‌های چشمی، دارو‌های تزریقی مانند برخی آمپول‌ها و‌... نیز کمبود داریم.

سیدعلی جعفری‌نژاد با بیان اینکه با وجود تعداد زیادی بیمار دیابتی، همچنان در حوزه قلم‌های انسولین کمبود داریم، اظهار کرد: این کمبود دارویی به‌دلیل مسئله مالی است و اکنون با چرخه‌ای مواجه هستیم که باید به درستی انجام پذیرد تا این مشکل رفع شود.

او ادامه داد: زمانی که بیمه‌ها نمی‌توانند هزینه داروخانه و بیمارستان‌ها را
به‌موقع پرداخت کنند، آنها نیز نمی‌توانند هزینه شرکت‌ها را بپردازند و از سوی دیگر شرکت‌های پخش نیز نمی‌توانند مطالبات تأمین‌کننده دارو را پرداخت کنند؛ بنابراین تأمین‌کننده بدون بودجه نمی‌تواند تولیدی داشته باشد. متأسفانه این چرخه هنوز اصلاح نشده است و این مسئله منجر به مواجهه با کمبود دارو می‌شود؛ ضمن اینکه با‌ توجه‌ به افزایش قیمت ارز، این مشکلات بیشتر می‌شود.

رفع مشکل کمبود شیرخشک
به گفته جعفری‌نژاد، مشکل کمبود شیرخشک رفع شده است و این محصول در داروخانه‌ها به اندازه کافی وجود دارد. برای
سایر کمبود‌های دارویی، پیگیری‌هایی از طریق معاونت غذا و دارو در حال انجام است تا این مشکلات به‌حداقل برسد.

او ادامه داد:، اما باز هم تا‌ وقتی‌ که بودجه به این صنعت تزریق نشود، مشکلات وجود خواهد داشت.

بدهی هزارمیلیاردی بیمه‌ها به داروخانه‌ها
بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها موضوع جدیدی نیست، اما آن‌طور که رئیس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی اعلام کرد، بیمه‌ها از آذر‌ماه سال گذشته هنوز به داروخانه‌های عمومی، خصوصی و بیمارستان‌ها که تعداد آنها در مشهد 800 و در استان ۱۳۰۰ مورد است، بدهی دارند و مبلغ
این بدهی به بیش از هزارمیلیارد تومان می‌رسد.

احتمال راه افتادن بازار سیاه
جعفری‌نژاد راه افتادن بازار سیاه در حوزه دارو‌های با کمبود مواجه‌شده را اتفاقی دور از ذهن ندانست و بیان کرد: اکنون سازمان‌های بیمه‌گر در حال ترک فعل هستند و این در حالی است که قانون به آنها تکلیف کرده است که ظرف مدت یک ماه بدهی‌شان را به داروخانه‌ها پرداخت کنند. باید گفت که اگر امسال این مشکل رفع نشود، با یک بحران دارویی در سطح کشور مواجه خواهیم بود؛ بنابراین باید مسئولان هرچه‌سریع‌تر برای رفع این معضل فکری کنند./شهرآرا
 
کد مطلب : ۱۶۵۶۸
نام شما

آدرس ايميل شما