کنترل بازیهای ویدیویی در چین به دلیل افزایش نزدیکبینی
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۲۱۰۲
به گزارش سالم خبر از ایسنا، این مقامها خواهان محدود کردن تعداد بازیهای آنلاین و زمان بازی کردن هستند و گفتهاند که محدودیتهای سنی برای این بازیها وضع خواهند کرد.
یک گزارش سال ۲۰۱۵ خاطرنشان میکند که ۵۰۰ میلیون چینی یعنی تقریبا نیمی از جمعیت آن کمبینایی دارند.
چین بزرگترین بازار بازی در دنیا است و سهام شرکتهای تولیدکننده بازی در این کشور پس از اعلام این خبر سقوط کرد.
وزارت آموزش چین به دنبال فراخوان شی جینپینگ، رییسجمهوری این کشور برای توجه بیشتر در کشور به بهداشت بینایی، سیاست جدید خود را اعلام کرد.
این وزارتخانه، میزان بالای نزدیکبینی در چین را به میزان بالای مشق و تکلیف مدرسه، گسترش تلفنهای موبایل و سایر قطعات الکترونیکی و فقدان فعالیتهای خارج از خانه و ورزش مرتبط دانسته است.
به گزارش بیبیسی، اجماعی روی این که بازیهای ویدیویی باعث نزدیکبینی میشود وجود ندارد اما مطالعات صورت گرفته از آن به عنوان یک دلیل احتمالی یاد میکند.
در دهههای اخیر افزایش چشمگیری در نرخ ابتلا به نزدیکبینی در سراسر جهان صورت گرفته است و بیشترین میزان افزایش در کشورهای شرق آسیا بوده است.
یک گزارش سال ۲۰۱۵ خاطرنشان میکند که ۵۰۰ میلیون چینی یعنی تقریبا نیمی از جمعیت آن کمبینایی دارند.
چین بزرگترین بازار بازی در دنیا است و سهام شرکتهای تولیدکننده بازی در این کشور پس از اعلام این خبر سقوط کرد.
وزارت آموزش چین به دنبال فراخوان شی جینپینگ، رییسجمهوری این کشور برای توجه بیشتر در کشور به بهداشت بینایی، سیاست جدید خود را اعلام کرد.
این وزارتخانه، میزان بالای نزدیکبینی در چین را به میزان بالای مشق و تکلیف مدرسه، گسترش تلفنهای موبایل و سایر قطعات الکترونیکی و فقدان فعالیتهای خارج از خانه و ورزش مرتبط دانسته است.
به گزارش بیبیسی، اجماعی روی این که بازیهای ویدیویی باعث نزدیکبینی میشود وجود ندارد اما مطالعات صورت گرفته از آن به عنوان یک دلیل احتمالی یاد میکند.
در دهههای اخیر افزایش چشمگیری در نرخ ابتلا به نزدیکبینی در سراسر جهان صورت گرفته است و بیشترین میزان افزایش در کشورهای شرق آسیا بوده است.