۰

فروش هرگونه دارد در عطاری‌های ممنوع و پیگرد قضایی دارد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۱۶۹۸۹
فروش هرگونه دارد در عطاری‌های ممنوع و پیگرد قضایی دارد
سالم‌خبر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد هشدار داد: عرضه و فروش هرگونه دارو و انجام تبلیغات خلاف واقع در عطاری‌ها ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

علی روحبخش در نشست کمیته مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه عرضه و فروش هرگونه دارو و انجام تبلیغات خلاف واقع در عطاری‌ها ممنوع و پیگرد قانونی دارد تصریح کرد: معاونت غذا و دارو دانشگاه با دیدی سلامت محور در حوزه مبارزه با قاچاق کالا وارد و وحدت رویه و دقت نظر بیشتر در اجراء اقدامات حوزه مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور به منظور جلوگیری از موازی کاری ها؛ انجام بیشتر گشت‌های مشترک کارشناسان این معاونت با نمایندگان سایر ارگان‌های دخیل در حوزه مذکور به منظور نظارت و بازرسی فنی و بهداشتی و ... طبق قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور را خواستار است. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شرایط خاص استان خراسان رضوی و عزیمت حجم بالایی از زائران و مجاوران بارگاه رضوی در ایام سال به این استان و بویژه شهر مقدس مشهد، خواستار نظارت‌های ویژه‌تر در مبادی ورودی و خروجی و همچنین همکاری هرچه بیشتر ارگان‌های دخیل در این امر به منظور ممانعت از قاچاق معکوس فرآورده‌های سلامت محور بویژه دارو و شیرخشک از استان توسط زائران شد.

وی اظهار داشت: تیم‌های بازرسی این معاونت در بازه‌های زمانی تعیین شده بر تامین و ارائه خدمات دارویی بیمارستان ها؛ مراکز درمانی؛ داروخانه‌ها نظارت و در صورت مشاهده خرید و فروش‌های سبدی و خارج از عرف، اقدامات قانونی لازم توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه انجام تا هموطنان دغدغه‌ای در حوزه دارو، شیرخشک، ملزومات و تجهیزات پزشکی و ... نداشته باشند./شهرآرا

 
کد مطلب : ۱۶۹۸۹
نام شما

آدرس ايميل شما