۱
بررسی صحت و سقم ادعای رفع سفیدی مو در گفت‌وگو با پژوهشگر صنعت کازمتیک؛

اعتقاد مردم به طب سنتی دست مایه کلاهبرداری متخلفان شده است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۴۰۸۳
اعتقاد مردم به طب سنتی دست مایه کلاهبرداری متخلفان شده است
سالم خبر: محقق و پژوهشگر صنعت کازمتیک اعلام کرد: اعتماد و اعتقاد مردم به طب سنتی ایرانی و گیاهان دارویی و خواص آنان دست مایه و سوء استفاده و گاهی کلاهبرداری برخی از متخلفان و متقلبان قرار گرفته است.

محمد بقایی در گفت و گو با سالم خبر با بیان این مطلب افزود: مردم باید بدانند تغییر رنگ موی سر هرگز فرآیندی آنی و خلق الساعه نیست که به راحتی و
سرعت بازگردد و در واقع سفید شدن مو حاصل فرآیندهای حاصل از افزایش سن است یا به دلایل ژنتیکی و ارثی در سنین پایین تر رخ می دهد که طی آن ساخت رنگدانه ها دچار مشکل و جذب شان به تار مو مختل می شود و انتقال شان به لایه های بالاتر مو انجام نمی شود.

وی گفت:  موادی همچون آب اکسیژنه این رنگ های موجود را نیز بی رنگ می کند و تاکنون در دنیا هیچ ماده یا
محصولی که بتواند موجب باز برگرداندن طبیعی این رنگ ها شود، ساخته نشده است. البته تنها راه موجود برای افرادی که می خواهند رنگ سفید با خاکستری موهایشان را پوشش دهند،رنگ مو است.  

محقق و پژوهشگر صنعت کازمتیک بیان داشت: ممکن است در طب ایرانی یا در بین مواد طبیعی بتوان ماده یا موادی را یافت که این سفید شدن را به واسطه اثرات آنتی اکسیدانی تا
حدی یه تاخیر اندازد اما اثبات این مدعا نیز نیازمند تحقیقات گسترده تری است.

بقایی تاکید کرد که مردم شریف کشور باید بدانند که تاکنون از منظر علمی فرآورده ای را که بتواند رنگ مو را به حالت قبلی برگرداند سراغ ندارم که اگر هم وجود داشت و موثر بود، مردم اثرات آن را مشاهده می کردند و شاید به اندازه کشف بمب اتم در دنیا سر و صدا می کرد.
 
 
کد مطلب : ۴۰۸۳
نام شما

آدرس ايميل شما