۰

مسیر ورود صنایع بخش خصوصی به دانشگاه‌ها باز است

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم در مراسم افتتاحیه بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی در گفت‌وگو با سالم‌خبر:
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۱۶۶۷۶
مسیر ورود صنایع بخش خصوصی به دانشگاه‌ها باز است
سالم‌خبر: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: قانون جهش  تولید دانش بنیان مسیر مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی  را با صنایع در بخش خصوصی را مشخص و شفاف کرده است. صنایع مختلف می‌توانند در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها حضور پیدا کرده و  R&D تولید و آزمایشگاه‌ها را تجهیز کنند که این خود به منزله معافیت مالیاتی برای آنها لحاظ می‌شود.

محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه مراسم افتتاحیه بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی در گفت‌وگو با سالم‌خبر، افزود: خوشبختانه اگر ما به قانون جهش تولید
دانش‌بنیان توجه و همه اصول آن را عملیاتی کنیم هدف‌های ما در جهت تولید ثروت و خدمت از علم و فناوری تحقق می‌یابد.

وی افزود: ما در این دولت همه هدفمان این است که در جورچین علمی، فناوری و نوآوری کشوربه همه بخش‌ها و بازیگران آن توجه کنیم و آنها را در کنار یکدیگر قرار داده و یک همرسانی انجام دهیم که بتوانیم تعامل، تکامل و هم افزایی را داشته باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما با رویکرد جدیدی که نسبت  به علم و فناوری وجود دارد، مسیرها تغییر کرده است که به دنبال
آن تبدیل علوم به فنون در دستور کار بسیاری از مراکز علمی قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر مراکز علمی کشور به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهند از علم و فناوری، ثروت و خدمت تولید کنند باید به  تمامی بازیگران عرصه علم توجه شود و وارد عرصه شوند. 

 زلفی‌گل تاکید کرد:  دانشگاه‌ها با توجه به رسالت خود  تا سطحی تولید علم و فناوری می‌کنند اما پس از این مرحله  نیاز است که بخش خصوصی ورود کرده و در کنار دانشگاه ها قرار گیرد همچنین  صنایع مختلف نیز در این راستا حرکت کرده و همگام
با آنها قرار گرفته و حرکت کند. 

وی گفت: قانون جهش  تولید دانش بنیان این مسیر را مشخص و شفاف کرده است. صنایع مختلف می‌توانند در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها حضور پیدا کرده و  R&D تولید و آزمایشگاه‌ها را تجهیز کنند که این خود به منزله معافیت مالیاتی برای آنها لحاظ می‌شود.

وزیر علوم همچنین تصریح کرد: آئین‌نامه ارتقا تدوین شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده‌است در این آئین‌نامه افرادی که علم را به فن و ثروت تبدیل می‌کنند، امتیازات ویژه‌ای دریافت کنند.
 
کد مطلب : ۱۶۶۷۶
نام شما

آدرس ايميل شما