۰
رییس مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با سالم خبر

روش هایفو برای افراد مسن موثر نیست

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۹۰۴
روش هایفو برای افراد مسن موثر نیست
سالم خبر: رییس مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام اعلام کرد: با توجه به اینکه جوان سازی پوست در سال های اخیر به سمت روش های غیرتهاجمی حرکت کرده است، هایفو از جمله روش های غیرتهاجمی است که در حدود 18 مقاله برای استفاده از هایفو در جوان سازی صورت و گردن در دنیا چاپ شده که یکی از این مقالات از ایران بوده است.

علیرضا فیروز در گفت و گو با سالم خبر  استفاده از روش هایفو را برای جوانسازی پوست را بین 30 تا 50 سال  دانست و گفت: اگر سن افراد خیلی بالا باشد روش هایفو تاثیر زیادی نخواهد داشت و در این صورت از روش های دیگر باید استفاده کرد. چون هایفو روشی موثر، ایمن و تایید شده که حتی توسط سازمان غذا- داروی آمریکا (FDA) در درمان افتادگی پوست است و غیرتهاجمی بوده و کوچکترین آسیبی به سطح پوست نمی زند. ولی برخلاف روشهای جراحی و لیزر، بعد از انجام هایفو شواهدی از برش، بخیه، کبودی، قرمزی، زخم و التهاب بر روی پوست دیده نمی شود و فرد به راحتی می تواند کاری های معمول روزمره خود را ادامه دهد و نیاز به استراحت و نقاهت خاصی نیست.

وی افزود: انجام تنها یک جلسه هایفو موجب بروز بهبودی به مدت یک تا سه سال می شود و برخلاف روش های لیزری نیاز به تکرار ماهانه چندین جلسه نیست. ناگفته نماند چون پوست بافتی زنده و پویا هست بعد از هر روش جوانسازی، روند تغییرات سنی ادامه می یابد و عملا هیچ روشی اثری دایمی ندارد اما اثر هایفو با یک جلسه درمان تا مدتی طولانی به ویژه در صورت رعایت اصول نگهداری پوست باقی می ماند.
 
رییس مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: استفاده طولانی مدت از لوازم آرایشی می تواند ایجاد دو حساسیت کند که یک نوع آن آلرژیک است که برخی از افراد به صورت ژنتیک به آن مبتلا هستند.

فیروز با اشاره به اینکه یکسری حساسیت های تحریکی به دلیل کیفیت و جنس محصول ایجاد می شود که اگر کیفیت لوازم آرایش مناسب و خوب نباشد ایجاد حساسیت می شود، عنوان کرد: در این محصولات تقلبی گاهی از مواد شیمیایی غیراستاندارد یا حتی از فلزات سنگین و سرب استفاده می کنند که در صورت استفاده ایجاد حساسیت می کند.

وی ادامه داد: با بیان اینکه اعتیاد و وابستگی از دیگر مشکلات محصولات آرایشی است، گفت: لوازم آرایشی در صورتی که از مواد غیرمجاز تهیه شده باشند می توانند عوارض خطرناک از جمله سرطان را در پی داشته باشد.
 
کد مطلب : ۹۰۴
نام شما

آدرس ايميل شما