۰
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ خطاب به کمیسیون ویژه جمعیت:

پیشنهاد غیرعلمی حذف غربالگری زنان باردار را رد کنید

تاریخ انتشار :
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۸۹۳۱
پیشنهاد غیرعلمی حذف غربالگری زنان باردار را رد کنید
سالم‌خبر: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی آمادگی پیش‌بینی ردیفی در بودجه برای کاهش هزینه‌های غربالگری زنان باردار را دارد، گفت که پیشنهاد حذف غربالگری را به حساب مجلس شورای اسلامی نگذارید.

رحیم زارع اظهار کرد: من از مردم می‌خواهم پیشنهاد
حذف غربالگری زنان باردار را به حساب مجلس شورای اسلامی نگذارند ظاهرا این پیشنهاد در کمیسیون ویژه خانواده مطرح است از اعضای این کمیسیون می‌خواهم آن را رد کنند چرا که اگر چنین پیشنهادی به تصویب برسد به معنی مبارزه با علم است و ما دیگر نباید ادعای علمی بودن کنیم.

وی یادآور شد: ما نمی‌خواهیم
جمعیت ناقصی داشته باشیم که هزینه‌ای چند برابر یک فرد سالم است و فردی که متولد می‌شود عذاب بکشد، غربالگری لازم است و ما هرچه بتوانیم در حوزه غربالگری بودجه بگذاریم و تلاش کنیم کم است اتفاقا باید غربالگری اجباری باشد حتی حاضر هستیم به کاهش هزینه‌هایش کمک کنیم خیلی‌ها مشکل مالی دارند
و شاید نتوانند این هزینه را پرداخت کنند. ما باید به هر قیمتی حفظ کنیم یارانه بدهیم و یا ردیفی برای کاهش هزینه‌ها پیش بینی کنیم. هرچه هست امیدواریم این پیشنهاد غیرکارشناسی و غیرعلمی که در جامعه هم بازتاب بدی داشته به حساب مجلس شورای اسلامی گذاشته نشود.
 
پیشنهاد غیرعلمی و غیرکارشناسی
حذف غربالگری زنان باردار از سوی کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده ارائه شده است که چندی پیش تشویق و تقدیر کبری خزعلی را در پی داشت و موجب رونمایی و آشکار شدن چنین پیشنهادی از سوی این کمیسیون شد.

 امیرحسین بانکی‌پور نماینده اصفهان به عنوان رئیس، فاطمه قاسم‌پور نماینده تهران به عنوان
نایب رئیس اول و فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین به عنوان نایب رئیس دوم این کمیسیون هستند.

همچنین پروین صالحی نماینده مبارکه به عنوان دبیر اول، زهره سادات لاجوردی نماینده تهران به عنوان دبیر دوم و علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار به عنوان سخنگوی این کمیسیون فعالیت می کنند.
 
کد مطلب : ۸۹۳۱
نام شما

آدرس ايميل شما