۰

توزیع پزشک در کشور عادلانه نیست

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۵۰۸۲
توزیع پزشک در کشور عادلانه نیست
سالم خبر : کشور دچار کمبود پزشک نیست این توزیع پزشک است که در کشور تناسبی با عدالت ندارد.

 بشیر خالقی درباره وضعیت  ارائه خدمات درمانی در حوزه بهداشت ودرمان در کشور،به خانه ملت گفت: ارائه خدمات درمانی در حوزه  استفاده از پزشک عمومی با چالش روبرو شده است زیرا در برخی مناطق  با کمبود پزشک در شرایطی روبرو هستیم که در برخی مناطقی کثرت پزشک وجود دارد.
 
توزیع عادلانه  پزشک بهترین راهکار برای تنظیم اصولی خدمات رسانی به بیماران
 
نماینده مردم  خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه توزیع عادلانه پزشک بهترین راهکار برای تنظیم اصولی خدمات رسانی به بیماران در حوزه بهداشت ودرمان است تصریح کرد: تربیت پزشک به اندازه کافی در کشور انجام شده است اما معضل ماندگاری طولانی مدت پزشکان در مناطق  محروم  نیازمند پژوهش و بررسی است تا بتوان  راهکاری منطقی  در  خصوص  رفع ریشه ای معضل مذکور را در دستورکار قرارداد.
 
 وی ادامه  داد: توزیع پزشک در کشور روند عادلانه ندارند واز همین رو بهترین راهکار برای رفع خلاء کمبود پزشک متخصص این است که پزشکان در مناطق محروم از سهیمه بومی استخدام شوند که بطور مثال سه برابر زمان تحصیل را در  منطقه ای که مدرک اخذ شده است، به بیماران خدمات کنند.
 
 خالقی افزود: بسیاری از مردم مطالبه دارند که پزشک متخصص برای شان اعزام شود بنابراین بهترین راهکار این  است که سهیمه بومی برای ورود به عرصه تخصص پزشکی برای پزشکان بومی در نظر گرفته شود تا  بتوان خدمات پزشکی در  حوزه درمان را تخصصی تر کرد.
 
دایرکردن مطب برای بسیاری از پزشکان عمومی صرفه اقتصادی ندارد
 
 عضو کمیسیون بهداشت ودرمان  مجلس با بیان اینکه  دایرکردن مطب  برای بسیاری از پزشکان عمومی صرفه اقتصادی ندارد یادآورشد:  با معضل کمبود پزشک روبرو نیستم بلکه توزیع پزشک درکشور روند مناسبی ندارد
کد مطلب : ۵۰۸۲
نام شما

آدرس ايميل شما