۰

اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در زنجان کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا داد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۹۷۷
اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در زنجان کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا داد
سالم خبر : مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی به بیمارستان سینای تهران منتقل و در نهایت کبد و نسوج وی به بیماران نیازمند اهدا شد که طبق برآوردهای انجام شده کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می دهد.
 
شهریار اماموردی به ایرنا گفت : این بیمار مرگ مغزی به نام "خدا ویردی خیری" ۵۴ ساله اهل تکاب به دلیل تصادف خونریزی مغزی در مرکز آموزشی و درمانی آیت الله موسوی بستری زنجان بستری شده بود که پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.
 
این مسئول اظهار داشت: این هفتمین مورد اهدای عضو بیمار مرگ مغزی این استان در سال جاری است که روز گذشته با اعزم بیمار به بیمارستان سینای تهران به ثبت رسید.
 
اماموردی اضافه کرد: از ابتدای امسال ۹ مورد بیمار مرگ مغزی در مراکز بیمارستانی استان توسط کادر آموزش دیده شناسا یی که از این تعداد هفت مورد به اهدای عضو منتهی شد.
 
به گفته وی، سال گذشته، ۱۸ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۲ مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و چهار مورد از موارد شناسایی هم قابلیت اهدای عضو نداشتند.
 
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: هر مورد مرگ مغزی می تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
پیش از این نیز چهار ارگان کبد و کلیه ها و قلب " علی صفدری" ۲۳ ساله ابهری به بیماران نیاز مند حیات داده بود.
 
به گزارش ایرنا، شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.
کد مطلب : ۴۹۷۷
نام شما

آدرس ايميل شما