۰
در نشست خبری نخستین همایش ملی تجهیزات پزشکی مطرح شد:

به وعده‌ی صادرات تجهیزات پزشکی به میزان 240 میلیون دلار نزدیک شده ایم

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۳۹۸۱
به وعده‌ی صادرات تجهیزات پزشکی به میزان 240 میلیون دلار نزدیک شده ایم
سالم خبر: مدیران صنایع تجهیزات پزشکی در مناسبت های مختلف اعلام کرده بودند که صادرات تجهیزات پزشکی به کشورهای مختلف را در سال 97 به میزان 240 میلیون دلار خواهند رساند.

رییس اداره صادرات تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار سالم خبر در این باره گفت: با وجود همه مشکلات بانکی و ارزی به این هدف نزدیک شده ایم و رشد خوبی در عرصه صادرات را شاهد بوده ایم و قراردادهایی که شرکت های تجهیزات پزشکی با کشورهای خارجی منعقد کرده اند و در آینده از طریق رسانه ها اعلام خواهند شد، نشانگر همین مساله هستند. به عنوان مثال تنها یکی از شرکت ها حدود 60 میلیون دلار قرارداد با چند کشورمختلف منعقد کرده است.

مهدوی در نشست خبری نخستین همایش ملی تجهیزات پزشکی و گرامیداشت روز خدمات پس از فروش و نگهداشت تجهیزات پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: با بیان اینکه این همایش برای اولین باردر تاریخ تجهیزات پزشکی برگزارمی شود گفت: در این همایش از شرکت هایی که کمک می کنند تراز تجاری ما مثبت شود و صادرات داشته باشیم،  تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به صادرات ۱۱۰ محصول تجهیزات پزشکی به ۵۵ کشور دنیا، افزود: حدود 12سال است که های تک ترین محصولات تجهیزات پزشکی به کشورهای اروپایی، آسیای میانه، آسیای جنوب شرقی، آفریقای شرقی، آمریکای لاتین و کشورهای عربی صادرات می شود و این امر بسیار ارزشمند است.

مهدوی با بیان اینکه در حوزه صادرات تجهیزات پزشکی، شتاب‌دهنده صادراتی راه‌اندازی خواهیم کرد، گفت: به کمک این شتاب‌کننده، صادرکنندگان از حمایت‌های دولتی استفاده خواهند کرد، افزون بر این ما امروز دستورالعمل صادرات تجهیزات پزشکی را ابلاغ کردیم.

رییس اداره صادرات تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: شرکت‌های فعال صادراتی در سایت تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت معرفی شدند و صادرکننده‌ای که ۳۰ درصد بازار داخلی خود را صادرات داشته باشد، شرکت فعال صادراتی شناخته می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه ما تسهیلاتی در اختیار صادرکنندگان تجهیزات پزشکی قرار می‌دهیم، گفت: با معاونت علمی ریاست جمهوری تفاهم‌نامه‌هایی منعقد
کردیم تا تسهیلاتی در اختیار صادرکنندگان قرار دهند، همچنین در دریافت گواهینامه اتحادیه اروپا از صادرکنندگان حمایت می‌کنیم.

رییس اداره صادرات تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اظهار کرد: با اداره تولید تجهیزات پزشکی و تشکل‌ها، کارگروه صادرات داریم تا مشکلات صادرکنندگان را برطرف کنیم، همچنین صادرکنندگان بتوانند به سهولت فرآیند اخذ گواهینامه اتحادیه اروپا (CE) را دریافت کنند.

تقدیر از پیشکسوتان و اولین های تولید و صادرکنندگان برتر تجهیزات پزشکی

نسیم تربتی ، رئیس اداره مهندسی نگهداری تجهیزات پزشکی همچنین در این نشست گفت: این همایش دو روزه  با هدف ترویج کارآفرینی و جذب ایده‌های نو در این صنعت و حمایت از ارائه کنندگان برتر خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی، پیشکسوتان و اولین‌های تولیدکنندگان و صادر کنندگان برتر در سال حمایت از کالای ایرانی با همکاری شبکه کارآفرینی کشور (دانشگاه تربیت مدرس) در تاریخ 29 و 30 بهمن ماه 1397 در محل دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

وی با تشریح کلیات برگزاری این همایش اظهار کرد: این همایش نخستین همایشی ملی از سوی حوزه تجهیزات پزشکی است و دلیل اصلی این همایش و انتخاب این روز، گرامیداشت سانحه سقوط هواپیما تهران - یاسوج در29 بهمن ماه سال گذشته  بود که تعدادی از کارکنان فنی تجهیزات پزشکی برای سرویس و نگهداری دستگاههای پزشکی به مراکز درمانی اعزام شده بودند که دراین سانحه از میان ما رفتند.

 تربتی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال ، سال حمایت از تولید کالای ایرانی است برنامه های متنوع و مختلفی دراین همایش گنجانده شده است و درکنار خدمات پس از فروش و تقدیر ازآنان ، کارگاههای آموزشی درحوزه های کارآفرینی ، فرصت های شغلی موجود در حوزه تجهیزات پزشکی، چالش های این حوزه ، بازاریابی، فرآیند ثبت شرکتهای دانش بنیان، فرآیند اخذ پروانه ساخت و صادرات کالاهای تولید داخل و ارائه ایده های نو و ثبت آنها ، برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: کد تخفیفی نیز برای دانشجویانی که علاقه مند به شرکت در این همایش هستند در نظر گرفته شده است به طوری که دانشجویان می
توانند با وارد کردن کد MED97 در سامانه،  تخفیف لازم را دریافت کنند و در کارگاههای آموزشی شرکت کنند.

رییس اداره مهندسی نگهداری تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: دراین همایش تجربیات شرکتهایی که طی سالیان دراز به موفقیت رسیده اند به علاقمندان به فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی آموزش داده خواهد شد.

وی ادامه داد: درکنار قدردانی از شرکت های برتر خدمات پس از فروش از شرکت های صادر کننده برتر سال 97 و پیشکسوتان تولید نیز تقدیرو قدردانی خواهد شد. هم چنین شرکت هایی که برای نخستین بار کالاهای پزشکی را ثبت و پروانه ساخت دریافت کرده اند و توانسته اند آنها را به مرحله ساخت ومجوز های لازم را کسب کنند نیز معرفی خواهند شد.

تربتی گفت: درمجموع 16شرکت تقدیر و معرفی خواهند شد که در حوزه خدمات پس از فروش 6شرکت برتر، در حوزه صادرات 4 شرکت و در حوزه تولید 6 شرکت هستند.

وی با اشاره به اینکه سال آینده مسولین فنی رتبه بندی خواهند شد اظهار کرد: پنج امتیاز بازآموزی برای مسئولین فنی تجهیزات پزشکی با توجه به محتوای کارگاه‌های آموزشی درهمایش ملی تجهیزات پزشکی در 29 و 30 بهمن ماه ارائه خواهد شد. حضور در این همایش موجب خواهد شد که مسولین فنی بتوانند رتبه خود را ارتقا دهند.

رونمایی از 24 محصول تولیدی تجهیزات پزشکی

در ادامه، رزا مختاری رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی از رونمایی ۲۴ محصول تولیدی خبر داد که پیش از این در انحصار دو یا سه کشور در جهان بوده اند و برای اولین بار در ایران موفق به اخذ پروانه ساخت شده اند.

وی گفت: بعضی از این محصولات در انحصار چند کشور بوده و در سال حمایت از تولید و مقابله با تحریم ها و در راستای اقتصاد مقاومتی، موفق به تولید این محصولات هایتک شده ایم.

مختاری با بیان اینکه شرکت‌های برتر به عنوان اولین تولید کننده محصول در ایران شناسایی شدند و محصول آنها پروانه ساخت را برای تولید دریافت کرده و ایمنی آن محرز شده است، یادآور شد که در همایش ملی تجهیزات پزشکی از تعدادی از پیشکسوتان عرصه تولید و اولین هایی که در سال ۱۳۹۷ پروانه ساخت دریافت کرده اند، تقدیر خواهد شد.
 
 
کد مطلب : ۳۹۸۱
نام شما

آدرس ايميل شما