۱
۲

یک هزار و 850 شهروند تهرانی سال گذشته به بیماری ام اس مبتلا شده اند

سال گذشته 5 هزار و 800 بیمار جدید به جمعیت 75 هزار نفری مبتلایان به ام اس افزوده شدند
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۳۰۷۱
یک هزار و 850 شهروند تهرانی سال گذشته به بیماری ام اس مبتلا شده اند
سالم خبر: مدیرعامل انجمن ام اس ایران اعلام کرد: 75 هزار نفر مبتلا به بیماری ام اس در حالی در کشور زندگی می کنند که طی سال گذشته 5 هزار و 800 بیمار جدید به این جمعیت افزوده شد.

عبدالحسین هوشمند در گفت و گو با سالم خبر با بیان این مطلب افزود: از این تعداد بیمار جدید حدود یک هزار و 850 نفر از آنان در استان تهران هستند.طبق آمار استان‌های تهران ، فارس و اصفهان بیشترین مبتلایان به بیماری ام اس را در خود جای داده است.

وی همچنین گفت: به دلیل اینکه عامل ابتلا به بیماری ام اس مشخص نشده است، پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیز امکان پذیر نیست و فقط پس از تشخیص و ابتلا قابل کنترل است. هیچ یک از روش های درمانی قادر به درمان کامل ام اس نیستند، بلکه عوارض آن را کاهش می دهند.

مدیرعامل انجمن ام اس ایران مهم ترین علائم ام اس را دوبینی، تاری دید و بی حسی انگشتان دست عنوان کرد و گفت: عدم کنترل ادرار می تواند از
دیگر دلایل این بیماری باشد که این مورد در بیماران نادر است و در صورتی که پایداری بی حسی انگشتان دست و پا در افراد بیشتر از 24 ساعت باشد باید به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کند.

هوشمند با بیان این که راه تشخیص این بیماری فقط از طریق ام آر آی امکان‌پذیر است، افزود: در 73 درصد از بیمارانی که انسداد رگ های خونی مغزشان برطرف شده است، پس از گذشت دو سال از عمل جراحی، هیچ گونه علایمی دیده نشده است.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به ام ‌اس بر اثر بیماری دچار اختلال حرکتی اندام‌ها می‌شوند که بر اساس آن نیاز به خدمات توانبخشی دارند. برخی بیماران تنها در دو عضو بدن دچار اختلال حرکتی می‌شوند اما در برخی بیماری اندام‌های بیشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از آنجایی که خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه نیست بیماران در پرداخت هزینه‌ها دچار مشکل می‌شوند.

مدیرعامل انجمن ام اس ایران افزود: برخی
از بیماران نیازمند به دریافت خدمات توانبخشی در منزل هستند که متاسفانه این خدمات نیز تحت پوشش بیمه نیست و در نتیجه بیماران در تامین هزینه‌های درمان با مشکل مواجه می‌شوند.

در تولید داروهای ام اس به خودکفایی رسیدیم

وی ادامه داد:80 درصد از داروهای بیماران ام اس تولید داخل و تحت پوشش بیمه است ضمن آنکه تنها حدود 20 درصد از داروهای ام اس ‌مشابه داخلی و خارجی دارد که براساس تشخیص پزشک برای بیمار تجویز می‌شود. از آنجایی که اثر داروهای داخلی با خارجی برای بیمار یکسان است و این موضوع به پزشکان نیز ثابت شده، آنان با اعتماد به تولید داخل، داروهای مورد نیاز را برای بیماران تجویز می‌کنند.

مدیرعامل انجمن ام اس ایران گفت: این احتمال می رود که داروهای ایرانی با برخی بیماران سازگار نباشد که مجبور به مصرف داروی خارجی است.

درمان بیماری ام اس پرهزینه است

هوشمند درباره علت بالا بودن
هزینه درمان بیماران ام.اس گفت: هزینه‌های این بیماری در زمینه تشخیص، درمان، توانبخشی و اجتماعی است. فرد برای تشخیص بیماری خود باید ام  آر آی انجام دهد که این خدمت برای سر، گردن و کمر با دفترچه حدود ۴۵۰ هزار تومان می‌شود و ممکن است بیمار هر سه ماه یکبار مجبور به انجام ام  آر  آی باشد. در این صورت سالیانه باید بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بپردازد. علاوه بر آن باید هزینه آزمایشگاه را پرداخت کنند چون بیمار حداقل بیش از ۱۰۰ هزار تومان برای هر بار مراجعه در این مورد هزینه می‌کند. به این هزینه‌ها باید پول رفت و آمد و ویزیت پزشک را نیز اضافه کرد.

داروهای ماهواره‌ای  ام اس  مورد تائید نیست

هوشمند داروهای تبلیغاتی ماهواره ای ام اس را نوعی کلاهبرداری دانست و بیان کرد: این داروها مورد تائید ما نیست و فقط پزشک معالج می تواند نوع داروی تشخیصی را تجویز کند.
 
 
کد مطلب : ۳۰۷۱
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدیه
Iran, Islamic Republic of
یک سوال؟ این بیماری ژنتیکی هست یا اینکه عوامل دیگه ای داره؟ چه عواملی باعث می شه آدم مبتلا به این بیماری بشه؟پناه برخدا
ناتالی
Iran, Islamic Republic of
این تعداد تو تهران بوده؟ چرا؟