۰

سویه جدید کرونا با نام «فلیرت» که مهار آن دشوارتر است

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۱۶۷۴۱
سویه جدید کرونا با نام «فلیرت» که مهار آن دشوارتر است
سالم‌خبر: سویه جدید کرونا به نام فلیرت در حالی در امریکا و سایر کشورهای جهان در حال گسترش است که مهار آن نیز به مراتب از سویه‌های دیگر آن دشوارتر است.

نیوزویک به نقل از گزارش‌های علمی، وجود سویه جدیدی از ویروس کرونا را تأیید کرد که مصونیت آن در برابر واکسن‌های کنونی بسیار بیشتر است

آمار تعداد مبتلایان به این سویه فلیرت حاکی از آن است که در حال حاضر 25 درصد از موارد ابتلا به کرونا در آمریکا به این سویه مبتلا شده‌اند.

همچنین
به گزارش دیلی استار، سویه دیگری به نام «کی‌پی.1.1» وجود دارد که 7.5 درصد از موارد ابتلا به کرونا را در آمریکا تشکیل می‌دهد و نگرانی از شیوع آن در سراسر جهان نیز وجود دارد.

سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گفت: ویروس‌ها دائماً از طریق جهش در حال تغییر هستند و گاهی اوقات این جهش‌ها منجر به ایجاد سویه جدیدی از ویروس می‌شود که ضریب شیوع ویروس و مقاومت در برابر درمان‌ها و واکسن‌ها را بالا می‌برد.

از
سویی اریک توپول، معاون مرکز تحقیقات «اسکریپس» که با سویه‌های جدید کرونا آشنا است، گفت که این سویه‌ها، عامل اصلی «افزایش قابل‌توجه» موارد جدید ابتلا به این بیماری خواهند بود.

به‌رغم تکامل مداوم ویروس کرونا، علائم ابتلا تا حد زیادی مشابه و همسان است.

این علائم، تب بالا، لرز، سرفه مداوم، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، تنگی نفس، گلودرد، گرفتگی یا آبریزش بینی، از دست دادن اشتها و اسهال را شامل می‌شود./العربیه
کد مطلب : ۱۶۷۴۱
نام شما

آدرس ايميل شما