۰

عمر مجلس کوتاه است! مجلس بعد از مهلت دوماهه ضرب‌الاجل هم نمی‌تواند برای دارو کاری کند

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان در گفت‌وگو با سالم‌خبر:
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۱۶۲۰۲
عمر مجلس کوتاه است! مجلس بعد از مهلت دوماهه ضرب‌الاجل هم نمی‌تواند برای دارو کاری کند
سالم‌خبر: رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: واقعیت این است از عمر این مجلس چندماهی بیشتر باقی نمانده است و خیلی امیدوار نیستیم مجلس در این چندماه آینده بتواند در حوزه نظارتی در بخش دارو ورود جدی داشته باشد. 

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با سالم‌خبر افزود: رئیس مجلس فرصت دوماهه ای را به دولت داد
که روند فعلی در حوزه دارو را اصلاح کند و اگر روند اصلاح نشود مجلس از وظایف نظارتی اش استفاده می کند.

وی اظهار کرد: واقعیت این است از عمر این مجلس چندماهی بیشتر باقی نمانده است و خیلی امیدوار نیستیم مجلس در این چندماه آینده بتواند در حوزه نظارتی در بخش دارو ورود جدی داشته باشد. برخی مواقع حتی سوال ما از وزرا
در مرحله کمیسیون می ماند و‌ مصلحت اندیشی می شود و به صحن مجلس نمی آید پس خیلی نباید امیدوار به اقدامات جدی نظارتی مجلس همانند استیضاح وزیر بود.

شهریاری با اشاره به بحث استیضاح وزیر بهداشت گفت: ۷۰ نفر استیضاح وزیر بهداشت را امضا کرده بودند روزی که در کمیسیون جلسه استیضاح را برگزار کردم هفت نفر آمدند و بقیه
امضایشان را پس گرفته بودند و طبق آئین نامه وقتی امضا استیضاح به زیر ده نفر می رسد استیضاح منتفی می شود در حال حاضر هم ممکن است هر اتفاقی بیفتد که مجلس بعد از این دوماه نتواند از وظایف نظارتی اش استفاده کند.

وی ادامه داد: البته ما امیدواریم که دولت مشکلات حوزه دارو را در این دوماه حل کند که نیازی به این اقدامات
مجلس هم نباشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس بیان کرد: مشکل ما اختصاص ارز به دارو نبود، اتفاقا امسال زیادتر هم اختصاص دادند اما این ارز به موقع اختصاص پیدا نکرد و و مطلوب هم نبود چراکه عمده داروهایی ما از اروپا می آید و به دلیل تحریم های بانک مرکزی نمی توانیم از بازار دارویی اروپا استفاده کنیم.
 
کد مطلب : ۱۶۲۰۲
نام شما

آدرس ايميل شما