۰
معاون برنامه‌‌‌ریزی اداره کل دارو سازمان غذا و دارو:

قیمت دارو ‌افزایش نیابد

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۱۲۵۹۳
قیمت دارو ‌افزایش نیابد
سالم خبر: معاون برنامه‌‌‌ریزی اداره کل دارو سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو آماده اجرای طرح هدفمند کردن یارانه دارو است، گفت: سازمان غذا و دارو حسب وظیفه قانونی، کمیسیون قانونی قیمت را در سال‌جاری تشکیل داد، اما آرای تصویب‌شده آن را برای اجرا ابلاغ نکرد چون اگر این آرا ابلاغ می‌‌‌شدند، افزایش قیمت دارو به مردم و بیمه‌‌‌ها تحمیل می‌‌‌شد.

به گزارش سالم خبر، حسین شمالی معاون برنامه‌‌‌ریزی اداره کل دارو سازمان غذا و دارو افزود: قرار شد این افزایش قیمت در طرح اصلاح سیاست ارزی و هدفمند کردن یارانه دارو دیده شود تا حداکثر حمایت از مردم انجام و منجر به افزایش پرداخت از جیب مردم نشود. وی گفت: بنابراین دولت به سازمان غذا و دارو تاکید کرد که ابلاغ آرا را متوقف کند تا زیرساخت‌‌‌های اجرای این طرح آماده شود. سازمان غذا و دارو به تکالیف خود عمل کرده است.

برخی سازمان‌های بیمه‌گر گفتند زیرساخت‌‌‌هایشان آماده نیست و در حال تکمیل این زیرساخت‌‌‌ها هستند. یا باید این طرح سریعا اجرا شود یا باید قیمت‌های دارو اصلاح شوند و در نهایت هدف این است که فشاری از نظر افزایش قیمت به مردم وارد نشود.
کد مطلب : ۱۲۵۹۳
نام شما

آدرس ايميل شما