۰
مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌ فناوری معاونت علمی و فناوری:

قاچاق معکوس دارو از کشور ۴۰۰ تا ۷۰۰‌میلیون دلار است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۱۱۹۴۳
قاچاق معکوس دارو از کشور ۴۰۰ تا ۷۰۰‌میلیون دلار است
سالم‌خبر: دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: قاچاق معکوس دارو از کشور حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰‌میلیون دلار است که در راستای تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با وزارت صمت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهیم این رقم را به ۴۰۰‌میلیون دلار کاهش دهیم.

مصطفی قانعی همچنین افزود: هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مربوط به تحقیق و توسعه (R&D) تولیدکنندگان دارو تا سقف ۷‌درصد روی قیمت‌گذاری
محصولات اعمال می‌شود تا واحدهای صنعتی انگیزه بیشتری برای هزینه‌کردن در پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دانش‌بنیان و جذب افراد متخصص داشته باشند.  

وی همچنین با بیان اینکه قاچاق معکوس دارو حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰‌میلیون دلار است، گفت: واردات دارو و فرآورده‌های دارویی حدود ۲‌میلیارد دلار است و در راستای تفاهم‌نامه همکاری با معاون صنایع عمومی وزارت صمت واردات دارو را به کمتر از یک‌میلیارد دلار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسانیم.

مصطفی‌
قانعی افزود: پایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌های لازم برای کاهش واردات انسولین و پلاسما انجام شده است و در این رابطه هماهنگی لازم با پتروشیمی هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت‌های تولیدکننده مواداولیه و همچنین واحدهای تولیدکننده مواداولیه و واحدهای تولید بیوتکنولوژی انجام شده است.

وی تصریح کرد: وزیر صمت بر تبدیل شهرک‌‌‌‌‌‌‌‌‌های صنعتی به دانش‌بنیان تاکید دارد؛ از این‌رو ستاد توسعه زیست‌فناوری
نقشه عملیاتی لازم را طراحی و با معاونت فناوری وزارت علوم نیز هماهنگی لازم انجام و توانمندی دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای کمک به شرکت‌ها شناسایی شده است و این ظرفیت به سمت صنایع سوق داده می‌شود.

روز گذشته طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری مشترکی با موضوع «مشارکت طرفین در راستای ارتقا صنعت غذا و دارو» بین ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با معاونت صنایع عمومی وزارت صمت با هدف ارتقای فناوری در صنعت غذا و داروی
کشور، با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسید. 

در میان اخبار مربوط به این مراسم و اتفاقات طلایی که قرار است در حوزه‌ی تولید دارو در سایه ی این تفاهم‌نامه تحقق یابد اما خبر یا نامی از حضور و اظهارنظر هیچ یک از مسوولان سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت تاکنون به گوش نرسیده و مشخص نیست در میان بندهای متنوع برای تحقق به نیمه رسیدن واردات دارو و مبارزه با قاچاق معکوس دارو چه وظایفی برای سازمان غذا و دارو نگاشته شده است.

 
کد مطلب : ۱۱۹۴۳
برچسب ها
دارو
نام شما

آدرس ايميل شما