۰

ادعای انگلیس مبنی بر سرقت اطلاعات واکسن آکسفورد توسط روسیه

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۱۰۷۲۱
ادعای انگلیس مبنی بر سرقت اطلاعات واکسن آکسفورد توسط روسیه
سالم خبر: مقامات امنیتی انگلیس در گزارشی مدعی شدند جاسوسان روسی دستور تهیه واکسن آکسفورد را ربوده و بر اساس آن واکسن اسپوتنیک را ساخته‌اند.

به گزارش سالم خبر به نقل از مورنینگ اکسپرس، روسیه نه تنها نقشه را به سرقت برد بلکه واکسن کرونای اسپوتنیک را نیز تولید کرد. بر اساس این گزارش، یک مامور روسی نیز در زمان ساخت واکسن حضور داشت و او طرح واکسن آکسفورد را به روسیه داد؛ این ادعای اخیر انگلیس درباره واکسن روسی است. 

انگلیس ادعای تکان دهنده‌ای در مورد Coveshield واکسن کرونای آکسفورد مطرح کرد. گزارش افسران امنیتی انگلیس مدعی شده است که روسیه نقشه واکسن آکسفورد/آسترازنکا Covishield را به سرقت برده است.

در این گزارش گفته شده است که روسیه نه تنها نقشه را به سرقت برده بلکه واکسن کرونای اسپوتنیک خود را نیز تولید کرده است. بر اساس این گزارش یک مامور روسی نیز در زمان ساخت واکسن حضور داشت و او طرح واکسن آکسفورد را به روسیه داد.

این گزارش به نقل از منابع می‌گوید شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد جاسوس‌هایی که برای روسیه کار می‌کردند طراحی این Covishield را از شرکت آسترازنکا ربوده و بر اساس آن واکسن اسپوتنیک را ساخته‌اند.

در این گزارش آمده است که یک مامور خارجی نقشه‌ها و اطلاعات مهم Covishield را به سرقت برده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مدعی شده بود که چند ماه پیش واکسن کرونا Sputnik-V را دریافت کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از مردم کشورش خواست واکسن لازم برای مبارزه با کرونا را تهیه کنند. در این گزارش آمده است که در ماه سپتامبر نتایج دو آزمایش بالینی اولیه در مسکو در مجله معتبر The Lancet منتشر شد. این نشان می‌دهد که واکسن اسپوتنیک بی‌خطر و موثر است. واکسن روسی اسپوتنیک از فناوری مشابه واکسن آکسفورد استفاده می‌کند.

دانشمندان روسی که این مطالعه را انجام داده‌اند می‌گویند پس از تزریق واکسن کرونا، افراد پاسخ ایمنی بهتری دریافت کردند و با عوارض جانبی جدی روبه‌رو نشدند.

 
کد مطلب : ۱۰۷۲۱
نام شما

آدرس ايميل شما