شرکت فایزر داروی جدیدی برای درمان دیابت نوع ۲ معرفی کرد

30 مهر 1403 ساعت 11:05

سالم‌خبر: شرکت فایزر Pfizer اعلام کرد که داروی جدیدی به نام "گلیکوپرازول" (Glycoprazole) برای درمان دیابت نوع ۲ توسعه داده است.


سالم‌خبر: شرکت فایزر Pfizer اعلام کرد که داروی جدیدی به نام "گلیکوپرازول" (Glycoprazole) برای درمان دیابت نوع ۲ توسعه داده است.

این دارو با مکانیسمی نوین عمل کرده و در آزمایش‌های بالینی نشان داده است که می‌تواند سطح قند خون را به طور مؤثری کاهش دهد. فایزر قصد دارد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ درخواست تأییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را ارائه دهد.

 
 
فایزر، مانند سایر شرکت‌های داروسازی، پس از توسعه و انجام آزمایشات پیش‌بالینی و بالینی، باید از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تأییدیه دریافت کند تا داروی جدید را به بازار عرضه کند. 

پس از بررسی توسط FDA و صدور تأییدیه، دارو می‌تواند وارد بازار شود. فایزر در خبر فوق اعلام کرده که قصد دارد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ درخواست تأییدیه خود را به FDA ارائه دهد، به این معنی که احتمالاً دارو در فازهای نهایی آزمایشات بالینی قرار دارد.

اگر داروی "گلیکوپرازول" توسط فایزر برای درمان دیابت نوع ۲ توسعه داده شده باشد، احتمالاً مکانیسم نوینی در کنترل قند خون دارد که می‌تواند به بهبود مدیریت دیابت کمک کند. با این حال، تأییدیه FDA برای این دارو می‌تواند یک قدم کلیدی در ورود آن به بازار باشد.

شرکت‌های بزرگ داروسازی مانند فایزر، نوو نوردیسک، سانوفی، و الی لی‌لی به‌طور مداوم در حال تحقیق و توسعه داروهای نوین برای دیابت نوع ۲ هستند. در سال‌های اخیر، نوآوری‌ها در حوزه‌هایی مانند داروهای GLP-1 آگونیست، SGLT2 مهارکننده‌ها و داروهای مبتنی بر انسولین طولانی‌اثر منجر به بهبود کنترل دیابت شده است.


کد مطلب: 17533

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/17533/شرکت-فایزر-داروی-جدیدی-درمان-دیابت-نوع-۲-معرفی

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com