پژوهش استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نتایج امیدبخش طرح سلول درمانی در فلج مغزی کودکان در مشهد امیدبخش بود

28 مهر 1403 ساعت 12:11

سالم‌خبر: نتایج اولیه «سلول درمانی در فلج مغزی کودکان»، طرح تحقیقاتی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دارای دستاورد‌های امیدبخشی است.


سالم‌خبر: نتایج اولیه «سلول درمانی در فلج مغزی کودکان»، طرح تحقیقاتی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دارای دستاورد‌های امیدبخشی است.
 
عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش یکروزه «تازه‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در علوم پایه و بالین» ضمن اشاره به اجرای این طرح، ابراز امیدواری کرد، پژوهش‌های بیشتر در این خصوص، با دستاورد‌های نویدبخشی همراه باشد.
 
احمد شاه فرهت در بیان جزئیات بیشتری از این طرح تحقیقاتی، افزود: در جهان امروز، از سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان‌های مختلفی استفاده می‌شود و طرح تحقیقاتی ما نیز که با همراهی چند تن از همکاران و مرکز رویان تهران انجام شد، با همین هدف دنبال شد که بررسی کنیم آیا سلول‌های بنیادی که در داخل نخاع تزریق می‌شود ایمن هست و برای کودک مشکلی ایجاد نمی‌کند. 
 
وی ادامه داد: هدف بعدی نیز این بود که ببینیم آیا در بهبودی وضعیت کودک موثر است و هدف نهایی هم اینکه در صورت بهبودی بتوانیم آن را در طب بالغین نیز استفاده کنیم.
 
این استاد دانشگاه در خصوص نتایج این طرح تحقیقاتی گفت: این مطالعه بسیار امیدوارکننده بود و نشان داد که تزریق سلول‌ها در داخل نخاع ایمن است و عوارضی ندارد که در واقع مهمترین نکته همین بود و نشان دهنده این بود که می‌توان مطالعات را ادامه داد و یک بهبودی نسبی در کودکان حاصل می‌شود که البته نیاز به مطالعات بیشتر دارد و امیدواریم که به همت سایر محققین در حال حاضر و آینده پیگیری شود.


کد مطلب: 17520

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/17520/نتایج-امیدبخش-طرح-سلول-درمانی-فلج-مغزی-کودکان-مشهد

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com