وساطت شهریاری برای دسترسی بیماران هموفیلی به داروهای خود

23 مهر 1403 ساعت 13:53

سالم‌خبر: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پی اعلام کمبود داروی فاکتور 8 و 9 بیماران هموفیلی اعلام از پیگیری علت نایاب شدن داروهای فاکتور ۹ بیماران هموفیلی از رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد.


سالم‌خبر: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پی اعلام کمبود داروی فاکتور 8 و 9 بیماران هموفیلی از پیگیری علت نایاب شدن داروهای فاکتور ۹ بیماران هموفیلی از رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد.

حسینعلی شهریاری، در مورد اظهارات رئیس هیئت مدیره کانون هموفیلی ایران مبنی بر نایاب شدن داروهای فاکتور ۹ بیماران هموفیلی، گفت: رئیس سازمان غذا و دارو مدعی است مشکل عدم دسترسی به دارو برای هیچ بیماری وجود ندارد و اگر مواردی وجود دارد به سازمان غذا و دارو اعلام شود تا به فوریت آن را حل کنیم.

وی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حامی بیماران است و به طور مداوم تاکید داریم که در مسیر دسترسی بیماران به دارو به ویژه بیماران خاص نباید هیچ مشکلی ایجاد شود و نیاز است بیماران و مردم در صورت برخورد با چنین مشکلی به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کنند تا از طریق مسئولان مربوطه پیگیری کنیم.

امین افشار، رئیس هیات مدیر کانون هموفیلی ایران روز گذشته اعلام کرد: داروهایی که از پلاسمای ایرانی تهیه می‌شود مانند فاکتور 8 و 9 دیگر در کشور نیست و بیماران مجبور هستند از پلاسمای خام استفاده کنند؛ یعنی 30 سال به عقب برگشته‌ایم!

وی تاکید کرد که سازمان غذا و دارو باید 6 ماه ذخیره احتیاطی داروی هموفیلی در کشور داشته باشد اما انجام نداده است.


کد مطلب: 17488

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/17488/وساطت-شهریاری-دسترسی-بیماران-هموفیلی-داروهای-خود

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com