محمد منفرد، نائب رئیس انجمن داروسازان ایران:

طرف قرارداد داروخانه‌ها سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیست!

24 مرداد 1403 ساعت 0:29

سالم‌خبر: نائب رئیس انجمن داروسازان ایران، گفت: بزرگ شدن داروخانه‌های دولتی خود به مشکلی تبدیل شده است این در حالیست که فرصت پرداخت چک هایی که داروخانه های دولتی از شرکت های پخش می گیرند گاه یک سال تا 15 ماه است تا بدهی های خود را تسویه کنند در حالی که داروخانه های بخش خصوصی از چنین فرصت هایی برخوردار نیست.


سالم‌خبر: نائب رئیس انجمن داروسازان ایران، گفت: بزرگ شدن داروخانه‌های دولتی خود به مشکلی تبدیل شده است این در حالیست که فرصت پرداخت چک هایی که داروخانه های دولتی از شرکت های پخش می گیرند گاه یک سال تا 15 ماه است تا بدهی های خود را تسویه کنند در حالی که داروخانه های بخش خصوصی از چنین فرصت هایی برخوردار نیست.
 
محمد منفرد همچنین افزود: در حالی که قسمت اعظم داروهای گران قیمت و داروهایی که بار اقتصادی بیشتری رو بر دوش دارند در اختیار همین داروخانه‌های بخش دولتی قرار می‌گیرند و این اقتصاد داروخانه‌های بخش خصوصی را بیش از پیش ورشکسته‌تر می‌کند.
 
وی ادامه داد:  در طرح‌هایی همچون طرح دارویار اگر داروخانه‌های بخش خصوصی دست یاری به آنان نمی دادند نمی توانستند این طرح را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

منفرد با بیان اینکه صنعت داروسازی کشور را ما توانستیم با همین اندوخته‌های بخش خصوصی نجات دهیم در حالی که قیمت دارو بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرد این کمک بسیاری خوبی بود به صنعت داروسازی که از سوی بخش خصوصی صورت گرفت.
 
شما در مورد شیر خشک ملاحظه کردید که در سال گذشته در چنین ماه‌هایی ما با چه بحرانی در زمینه شیر خشک مواجه بودیم و باز این بخش خصوصی بود که یارانه دولت را بر عهده گرفت و شیر خشک را به صورت یارانه‌ای تحویل مردم داد اما حال همین داروخانه‌های بخش خصوصی الان دربه در به دنبال این هستند که ما طلب خود را از کجا درخواست کنیم؟ پرداخت مطالبه از یک سو اما اینکه متولی پرداخت مشخص نیست مطلبی دیگر است؟
 
در حال حاضر طبق قوانین و مقررات سازمان هدفمندی یارانه‌ها را مشخص کرده‌اند که بروید طلب تان را از این سازمان بگیرید در حالی که طرف  قرارداد ما سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیست بلکه طرف قرارداد مان سازمان‌های بیمه‌گر هستند ضمن آنکه هیچ صورت حساب مشخصی هم به ما نمی‌دهند و بدهی های خود را با تاخیرهای زیاد می دهند.
 


کد مطلب: 17214

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/17214/طرف-قرارداد-داروخانه-ها-سازمان-هدفمندی-یارانه-ها-نیست

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com