۰

دسترسی به اطلاعات جامع در حوزه بیماری‌های غیرواگیر فراهم شد

تاریخ انتشار :
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۹۲۳۸
دسترسی به اطلاعات جامع در حوزه بیماری‌های غیرواگیر فراهم شد
سالم خبر: امکان دسترسی به اطلاعات جامع در حوزه بیماری های غیرواگیر با راه اندازی وب سایت جدید کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر جمهوری اسلامی ایران فراهم شد.

به گزارش سالم خبر از پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، برخی از امکانات اختصاصی این وب سایت شامل معرفی کارگروه های کمیته و بارگذاری گزارش ها، اطلاع رسانی آخرین اخبار حوزه بیماری های غیرواگیر، معرفی اهداف و اعضای کمیته و دبیرخانه، دسترسی آزاد به سند ملی و انتشارات مختلف کمیته، بارگذاری مطالب آموزشی برای عموم در راستای ارتقای سلامت جامعه، افزایش تعامل با دانشگاه ها و اختصاص بخشی ویژه برای گزارش های کمیته های دانشگاهی است.

همچنین بخشی از این وب سایت به اقدامات ملی در خصوص بیماری های غیرواگیر و کووید-۱۹ اختصاص یافته است.  

به دلیل افزایش روند مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر به خصوص در کشورهای در حال توسعه،  سازمان جهانی بهداشت از  دو دهه پیش بیماری های غیرواگیر را جزو اولویت های بهداشتی کشورهای در حال توسعه اعلام کرده است.  

در حال حاضر بیماری های غیر واگیر علل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در جهان هستند؛ به طوری که بخش قابل ملاحظه ای از بار جهانی بیماری ها را به خود اختصاص می دهند.

تغییر شیوه زندگی سبب شده است که برخی از عوامل خطر مهم از جمله مصرف دخانیات، نداشتن فعالیت بدنی مناسب، رژیم غذایی نامناسب، سوانح و حوادث، تعداد مبتلایان به فشارخون، چربی و قند خون بالا در جامعه افزایش یابد و این خود زنگ خطری برای افزایش مرگ و میر و ناتوانی های ناشی از بیماری های غیر واگیر است که در حال حاضر گریبان گیر کشورهای در حال توسعه شده است.

کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر جمهوری اسلامی ایران  در راستای پیشگیری و کنترل هر چه بیشتر این بیماری ها و عوامل خطر مرتبط با آنها، تلاش می کند فعالیت های موجود در این زمینه را به نحو مقتضی جهت دهد.

در تازه ترین اقدام، این کمیته هم راستا با توصیه سازمان جهانی بهداشت به کشورها در خصوص تدوین برنامه ملی پاسخ برای ارائه خدمات بیماری‌های غیرواگیر در شرایط چند همه‌گیری کووید-۱۹ و بیماریهای غیرواگیر، برنامه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط در جمهوری اسلامی ایران در پاندمی کووید۱۹ را طراحی کرده است.

این برنامه با تعامل بین دبیرخانه کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر، دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، کارشناس بیماری‌های غیرواگیر دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران، دفتر روابط بین‌الملل وزارت بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت تدوین شده و در سایت قابل دسترسی است.

علاقمندان برای مشاهده وبسایت کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر  https://incdc.behdasht.gov.ir را کلیک کنند.
کد مطلب : ۹۲۳۸
نام شما

آدرس ايميل شما