۰

یک و نیم میلیون آزمایش جعلی در عراق عامل شیوع ویروسی انگلیسی در خوزستان

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۹۱۸۸
یک و نیم میلیون آزمایش جعلی در عراق عامل شیوع ویروسی انگلیسی در خوزستان
سالم‌خبر: علت قرمز شدن وضعیت 11 شهر استان خوزستان اگرچه به گفته‌ی معاون کل وزیر بهداشت و درمان ماسک نزدن مردم عنوان شده است اما به گفته‌ی رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز مهمترین دلیل قرمز شدن شهرهای این استان ارائه ی یک و نیم میلیون آزمایش جعلی کرونا از سوی مسافران عراقی به ایران است.

به گفته‌ی ابول‌نژاد قرار بود هرمسافری از کشور خارج و وارد می‌شود، یک تست PCR منفی که در ۷۲ ساعت گذشته انجام شده، در دست داشته باشد اما در ۱۰ روز گذشته آن طرف مرزها در عراق،
برخی تست‌ها خریدوفروش می‌شد و حدود ۱.۵میلیون جواب منفی تست بدون آزمایش به افراد داده‌ شده‌ است.

وی گفت: سرعت انتشار نوع انگلیسی ویروس کرونا از دهم تا 16 بهمن در شهرهای استان خوزستان موجب شد که با پیگیری‌های مختلف به این واقعیت پی ببریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین گفت: وقتی برخی مبتلایان را ردگیری کردیم به یک خانم ۴۰ ساله رسیدیم که مهمانی از کشور عراق داشت و این شخص باعث شروع گسترش بیماری در استان شد. همچنین یک آقای ۲۵ ساله از عراق به اهواز
سفر کرده بود که در یکی از هتل های شهر مستقر بود که به دنبال این موضوع از ۷۴ نفر پرسنل آن هتل تست گرفتیم که چهار نفر به ویروس جهش یافته مبتلا بودند و نیز خانواده این چهار نفر نیز درگیر بیماری شدند که مایه نگرانی ما شد و وزیر بهداشت و استاندار را در جریان گذاشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: نمونه های دیگری از نقاط مختلف استان از شهرهای اهواز، هویزه، دزفول و دشت آزادگان به انستیتو پاستور فرستادیم که متوجه شدیم تمام سوش ها انگلیسی هستند. در حال حاضر جنوب
و غرب استان درگیر این ویروس انگلیسی هستند لذا از مردم خواهش می‌کنم که در خانه بمانند تا این موج را رد کرده  و از انتقال این بیماری به افراد دیگر جلوگیری شود.

وی افزود: روزانه ۶ هزار و ۲۰۰ تست انجام می دهیم که ظرف یک یا ۲ روز آینده این تعداد را به ۱۰ هزار تست افزایش می‌دهیم. در منطقه کیانپارس و نادری که از آلوده‌ترین نقاط اهواز هستند اتوبوس آمبولانس مستقر کردیم تا از مردم تست گیری کندو بزودی یک اتوبوس در خیابان امیری آبادان نیز مستقر خواهد شد.
 
کد مطلب : ۹۱۸۸
نام شما

آدرس ايميل شما