۰

کارکنان بهشت زهرا همزمان با کادر درمان باید واکسینه شوند

تاریخ انتشار :
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۹۱۱۳
کارکنان بهشت زهرا همزمان با کادر درمان باید واکسینه شوند
سالم‌خبر: مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: کارکنان بهشت زهرا باید همزمان با کادر درمان در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

حمید چوبینه درباره سراسری شدن تست رایگان کرونا در ایستگاه‌های مترو گفت: طرح تست رایگان کرونا در ایستگاه‌های مترو یکی از اقداماتی است که به واسطه اقدام مشترک بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، مترو تهران و شرکت شهر سالم در حال انجام است و در محل گلوگاه‌های حضور مردم امکان انجام تست رایگان فراهم می‌شود تا کسانی که علامت‌دار و یا مشکوک هستند، چکاب شوند و قبل از ورود به ایستگاه وضعیت سلامتی آن‌ها از نظر کرونا چک شود.

وی درباره منبع هزینه‌های اجرای این طرح گفت: هزینه‌های شرکت شهر سالم تنها در زمینه منابع انسانی شهرداری است که در حال خدمت‌رسانی در این زمینه است.

چوبینه خاطرنشان کرد: باید ورود به مکان‌های پرازدحام کمتر شود و اگر قرار است کسی در این مسیرها تردد داشته باشد، تست رایگان برای آن‌ها انجام شود. به علاوه در محلات مختلف شهر تهران نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با استفاده از برخی از درمانگاه‌های ما که در اختیارشان قرار گرفته است، تست رایگان را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نتایج خوبی به همراه دارد، گفت: تست‌های PCR گران‌قیمت است و ممکن است بسیاری از مردم امکان انجام آن را نداشته باشند، در نتیجه این تست‌های رایگان در شناسایی موارد ابتلا کمک بسیار خوبی است.

وی درباره ضعف اجرای این تست‌ها گفت: ضعف این تست در این است که فراگیر نیست و باید به صورت همگانی و برای همه انجام شود و به واسطه آن افراد مشکوک و علامت‌دار جداسازی شده و از رها شدن آن‌ها در سطح جامعه ممانعت شود.

چوبینه اضافه کرد: به رغم رعایت‌ پروتکل‌ها توسط شهروندان، اما ابتلای تنها یک نفر هم می‌تواند کانونی برای ابتلای دیگران باشد. از این رو، به
دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کردیم در تمام ایستگاه‌های مترو امکان انجام تست رایگان فراهم است و نیروی کارشناسی انسانی نیز در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد تست‌هایی که تاکنون در مترو انجام شده با توجه به حجم ورود مسافر به ایستگاه‌ها کم است؟ گفت: ظرفیت آنقدر زیاد نیست و از افراد مشکوک و علامت‌دار در ایستگاه‌ها تست گرفته می‌شود. با توجه به اینکه مترو کانون آلودگی است، شناسایی تنها یک مورد نیز بسیار اثرگذار است.

چوبینه در پاسخ به این سوال که برای اینکه تست‌ها کاربردی‌تر به کمک بیایند و جلوی ورود افراد ناقل به مترو گرفته شود، میزان تست‌ها باید به چه تعداد برسد؟ گفت: در مرحله اول باید تا جایی که می‌توانیم هر شبه‌علامتی از سرماخوردگی و آنفلوآنزا گرفته تا بدن‌دردها و ناراحتی‌های گوارشی که عامل آنها کرونا هم نیست را هم در گروه این بیماری حساب کنیم. در سراسر جهان نیز همین‌گونه است و با این فرضیه افراد در شرایطی که علامت‌دار هستند به هیچ وجه از منزل خارج نمی‌شوند.

وی ادامه داد: ابتدا این افراد باید مشاوره تلفنی را از متخصصان دریافت کنند و سپس تست کرونا دهند و اگر قطعیت به سمت کرونا بیشتر شد از طریق مراکز درمانی و بهداشتی و با برنامه ریزی نسبت به درمان اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم تاکید کرد: با این اقدام حتما ضریب ابتلا کاهش پیدا می‌کند و هر چقدر خودمراقبتی بیشتر باشد، بهتر است.

وی در واکنش به اینکه با کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها، سهل‌گیری مردم نسبت به کرونا بیشتر می‌شود، گفت: یکی از علت‌هایی که امسال سرماخوردگی پایین بود، رعایت بیشتر مردم بود و هر شبه‌سرماخوردگی را نیز باید کرونا فرض کرد. با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله درصد بیماری‌های ویروسی عفونی کمتر شده، چرا که مردم تا حدی خوب رعایت کردند، اما نباید فریب
پایین آمدن پیک بیماری را بخورند.

چوبینه تاکید کرد: چرا که هر فرد مبتلایی می‌تواند به یک کانون کرونا تبدیل شود درست همانند آنچه در روز اول رخ داد. کرونا از چند نفر شروع شد و در یک فاصله کوتاه همه کشور را فرا گرفت. کرونا به ورزشکاران ما هم رحم نکرد و اینها هشدارهای وحشتناکی برای عزیزان ما است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با تاکید بر اینکه باید رعایت پروتکل‌ها تا زمان توزیع فراگیر واکسن و دسترسی به داروی قوی جدی گرفته شود، افزود: تا این زمان باید پیشگیری مهمترین روال زندگی مردم باشد.

وی در پاسخ به این سوال که کادر درمان شهرداری در چه مرحله‌ای واکسیناسیون خواهد شد؟ گفت: واکسیناسیون با اولویت افرادی است که بیشترین مواجه با بیماران را دارند از جمله افراد شاغل در آی. سی. یوها را شامل می‌شود. در مرحله بعد کادر درمان و گروه‌های پرخطر هستند و به این نسبت واکسن توزیع خواهد شد.

چوبینه در ادامه به افرادی که در آرامستان‌ها مشغول به کار هستند نیز اشاره کرد و گفت: بهشت زهرا یکی از نقاط بسیار مهمی است که تمامی فوتی‌های کرونایی را به آنجا انتقال می‌دهند و باید هم راستا با کادر درمان در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند، چرا که مواجه شدیدی با فوتی‌های کرونایی دارند.

وی افزود: مردم نباید خودشان را در اولویت دریافت فرض کنند، چرا که افرادی که در مواجهه مستقیم با افراد درگیر کرونا هستند، می‌توانند عامل خطر برای سایرین باشند و با دور کردن خطر از این گروه انگار که دیگر افراد هم واکسینه می‌شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت شهر سالم، مدیرعامل شرکت شهر سالم در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و شلوغی و ازدحام در بازارها در نقاط دیگر از جمله بازار تهران برنامه انجام تست رایگان کرونا اجرائی می‌شود یا خیر؟ گفت: اجرای تست دست وزارت بهداشت است و هر جایی که درخواست بدهند، ما شرایط را فراهم می‌کنیم.
کد مطلب : ۹۱۱۳
نام شما

آدرس ايميل شما