۰

آلمان داروی ۲ هزار یورویی درمان کرونای ترامپ را خریداری کرد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۸۹۵۰
آلمان داروی ۲ هزار یورویی درمان کرونای ترامپ را خریداری کرد
سالم خبر: آلمان به عنوان نخستین کشور اتحادیه اروپا داروی کرونای REGN-COV2 را با قیمت هر دوز ۲ هزار یورو، خریداری کرد.

به گزارش سالم خبر، ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد که دولت این کشور ۲۰۰ هزار دوز از داروی کرونا را به قیمت ۴۰۰ میلیون یورو خریداری کرده است. ژ

اسپان این دارو را که ترکیبی از پادتن (آنتی‌بادی‌)های مقابله با بیماری کووید-۱۹ است، همان دارویی معرفی کرد که اکتبر گذشته برای درمان ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا به هنگام ابتلا به این بیماری، مورد استفاده قرار گرفته بود.

وزیر بهداشت آلمان توضیح داد که آنتی بادی‌های موجود در این دارو همانند یک واکسیناسیون غیرفعال عمل می‌کند و تجویز آن در مراحل اولیه ابتلا به بیماری کووید-۱۹ می‌تواند بیماران آسیب‌پذیر را از دچار شدن به نوع حاد این بیماری مصون نگاه دارد.

هر چند اشپان اشاره مستقیمی به نام این دارو نکرده ولی دارویی که ترامپ از آن استفاده کرده بود، REGN-COV2 نام داشت که ترکیبی از دو پادتن ویروس کرونا بود که توسط شرکت داروسازی ریجنرون(Regeneron) تولید شده بود. سازمان غذا و داروی آمریکا هفته سوم نوامبر گذشته مجوز استفاده از این دارو را صادر کرد.

این اقدام دولت آلمان در حالی صورت می‌گیرد که انتقادات در اتحادیه اروپا نسبت به کندی روند واکسیناسیون عمومی علیه کووید-۱۹ روندی فزاینده پیدا کرده است. در مقابل، دولت‌های اروپایی نیز با بدقولی شرکت‌های تولید کننده واکسن یعنی فایزر-بیون‌تک و استرازنکا در تحویل مقادیر پیش‌خرید شده مواجه شده‌اند.
کد مطلب : ۸۹۵۰
نام شما

آدرس ايميل شما