۰

تاکنون تنها 7. 2 میلیون نفر در امریکا واکسینه شده‌اند

تاریخ انتشار :
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۸۷۰۲
تاکنون تنها 7. 2 میلیون نفر در امریکا واکسینه شده‌اند
سالم‌خبر: با آغاز واکسیناسیون در اغلب کشورهای صنعتی جهان، گزارش‌های مختلفی در مورد تعداد افرادی که واکسن دریافت کرده اند و عوارض جانبی دریافت واکسن توسط آنها ارایه شده است.
 
به گزارش بیزینس اینسایدر تاکنون ۱۱.۴میلیون دوز واکسن متعلق به دو شرکت فایزر و مدرنا در امریکا توزیع شده است و 7. 2 میلیون نفر اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
 
 طبق گزارشهای ارایه شده توسط CDC امریکا عوارض جانبی کمی از طرف افراد دریافت کننده واکسن
گزارش شده است. یکی از پزشکان در بیمارستان بوستون اعلام کرده است بعد از دریافت واکسن احساس سر گیجه کرد  و چند دقیقه بعد از تزریق واکسن مدرنا بدنش واکنش آلرژیک به این واکسن نشان داد  ولی این واکنش ها جدی نبود و به سرعت برطرف شد و نکته مهمتر اینکه اثبات نشد که دلیل این عکس العمل  آلرژیک دریافت واکسن بود.
 
با این وجود CDC به مردم توصیه کرد افرادی که سابقه شوک های آنافیلاکتیک به صدف یا مواد غذایی یا داروهای دیگر دارند باید بعد از دریافت واکسن
حداقل ۱۵ دقیقه در مرکز پزشکی که واکسیناسیون در آن انجام شده است بمانند و بعد از اطمینان در مورد عدم تجربه شوک های آلرژیک از مرکز خارج شوند. از طرف دیگر افرادی که عمل های زیبایی صورت داشته اند یا تزریق به صورت خود انجام داده اند، بعد از دریافت واکسن مدرنا دچار واکنش های آلرژیک می شوند.
 
 امریکا در نظر داشت تا پایان سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۰ میلیون نفر را واکسینه کند ولی با توجه به آمارها به نظر می رسد  که تحقق این هدف میسر نخواهد بود.
 
کد مطلب : ۸۷۰۲
نام شما

آدرس ايميل شما