۰

۱۰ برنامه WHO برای مقابله با کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۸۶۵۷
۱۰ برنامه WHO برای مقابله با کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۱
سالم خبر: مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، ۱۰ برنامه محوری سازمان بهداشت جهانی برای پیگیری مقابله با کرونا در سال ۲۰۲۱ ‏را تشریح کرد.
 
به گزارش سالم خبر، احمد قویدل، مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، درباره انتشار سند جدیدی توسط سازمان بهداشت ‏جهانی در آستانه ورود به سال ۲۰۲۱، گفت: سازمان بهداشت جهانی در مقدمه این سند نوشته است سال ۲۰۲۰ برای سلامت جهانی سال ویرانگری بود. ویروسی که ناشناخته بود، در سراسر جهان شیوع پیدا کرد و به سرعت سیستم‌های بهداشتی کشورها را تهدید و به عنوان یکی از مهم‌ترین قاتلان انسان‌ها شناخته شد.
 
وی افزود: سازمان بهداشت جهانی در ادامه مقدمه این سند ‏افزوده است: ‏امروز تمامی ساختارهای بهداشتی در کشورهای جهان و در حوزه بین المللی در تلاشند تا هم شیوع ویروس را ‏مهار کنند و هم مراقبت‌های حیاتی را برای مردم جهان فراهم کنند.
 
قویدل ادامه داد: یک ضربه دیگر این همه گیری عقب افتادن برنامه‌های ‏جاری سازمان بهداشت جهانی از جمله در حوزه مبارزه با بیماری‌های عفونی و سلامت مادر و کودک بوده است.‏
 
وی گفت: سازمان بهداشت جهانی با همین مقدمه کوتاه نتیجه گرفته است که در سال ۲۰۲۱، کشورهای جهان باید مقابله با ‏ویروس را با آگاهی و بهره مندی از ابزارهای جدید ادامه داده و برای بازسازی و تقویت سیستم‌های بهداشتی خود با ‏سرعت حرکت کنند. باید دستاوردهای جدید در دسترس همه کشورها قرار گرفته و در عین حال به این نکته توجه کنند که برخی ‏از مردم بیشتر از دیگران در رنج هستند.
 
قویدل افزود: سازمان بهداشت جهانی و شرکای این سازمان در کنار همه کشورها خواهند بود و به آنها ‏کمک خواهند کرد که ساختارهای بهداشتی خود را برای مهار ویروس کرونا تقویت نمایند. سازمان بهداشت جهانی اعتقاد به مشارکت ‏کل ساختار دولت‌ها نه صرفاً بخش بهداشت درمان کشورها در مهار همه گیری کرونا تاکید دارد و در رهنمودهای خود به طور منظم ‏یادآوری می‌نماید.‏
 
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران افزود: سازمان بهداشت جهانی برای سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۰ برنامه مهم را در دستور کار دولت‌های عضو WHO قرار داده است.
 
‏۱- ایجاد همبستگی جهانی برای تأمین امنیت بهداشتی در سراسر جهان
 
۲- تأمین دسترسی با سرعت مردم همه کشورهای عضو به آزمایش‌های کووید ۱۹، داروها و واکسن‌ها
 
۳- سلامت برای همه - شعار محوری سازمان بهداشت جهانی
 
۴- مقابله با نابرابری‌های ‏بهداشتی و دسترسی عادلانه مردم به امکانات بهداشتی
 
۵- ایجاد سیستم‌های سخن افزاری و نرم افزاری در جمع آوری داده‌ها و داده ‏پردازی با رهبری سازمان بهداشت جهانی
 
۶- احیای تلاش‌ها برای مقابله با بیماری‌های واگیر دار
 
۷- مبارزه با مقاومت دارویی
 
۸- ‏پیشگیری و درمان NCDS و شرایط بهداشت روانی
 
۹- ساختارهای بهتری بسازید
 
۱۰- اجرای برنامه‌ها در سایه همبستگی بین ‏المللی (هیچ کشوری به تنهایی قادر به مهار کرونا نیست)
 
قویدل در ادامه افزود: سازمان بهداشت جهانی در رابطه هر بخش از برنامه‌های توضیحاتی ارائه نموده که در سایت سازمان بهداشت جهانی در دسترس است.
 
وی گفت: همه دولت‌های عضو سازمان بهداشت جهانی باید بر این باور باشند که مهار بیماری همه گیر کرونا یک اراده بین المللی و همبستگی دولت‌ها و ملل ‏دنیا را نیاز دارد. بدون این همبستگی و هماهنگی قادر نیستیم ویروس کرونا را مهار کنیم.
 
قویدل افزود: مسئولین کشور ما می‌بایست هر چه سریع‌تر امکان دسترسی حداقل ۷۰ درصد از جمعیت کشور به واکسن کرونا را فراهم کنند. کادر بهداشت ‏و درمان ما که به حق مدافعین سلامت نام گرفته و شهدای بسیاری برای تأمین سلامت مردم داده‌اند و روزانه جان آنها در ‏مخاطره است باید به عنوان اولین گروه در اولویت هرچه زودتر از واکسن‌های دارای تاییدیه بین المللی بهرمند شوند.
 
وی در پایان گفت: دولت باید به این ‏امر مهم اهتمام جدی داشته باشد که ۲ درصد جمعیت کشور کادر درمان و حوزه سلامت هستند و تأمین واکسن این گروه در اولویت می‌بایست ‏تا کنون تأمین می‌گردید.
کد مطلب : ۸۶۵۷
نام شما

آدرس ايميل شما