۰

تبلیغ مواد دخانی ۴۳۸ میلیون ریال جریمه دارد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۸۶۰۷
تبلیغ مواد دخانی ۴۳۸ میلیون ریال جریمه دارد
سالم خبر: تبلیغ مواد دخانی ممنوع بوده و در صورت مشاهده فرد متخلف تا ۴۳۸ میلیون ریال جریمه و واحد صنفی پلمب می‌شود.
 
مهدی خدابخشی مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دنبال پیگیری های دولت و مجلس شورای اسلامی در سال گذشته، نیمه آذر امسال قانونی وضع شد که بر اساس آن تبلیغ مواد خانی ممنوع بوده و متخلف به پرداخت جریمه نقدی محکوم می شود.
 
وی نوشتن کلمه سیگار و وجود دخانیات در تابلو مغازه و استندهایی زیبا که جلوی واحد صنفی قرار داده می‌شود؛ همچنین قرار دادن پاکت سیگار و دخانیات در پشت ویترین و شیشه مغازه و مکانی که به راحتی برای مشتری قابل دید باشد را از مصادیق تبلیغ دانست.
 
مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: به نمایش گذاشتن سیگار، ادوات دخانی و ملزومات قلیان در ورودی و معرض دید مشتری ممنوع بوده و به عنوان تبلیغ مواد دخانی محسوب می‌شود.
 
خدابخشی گفت: تنها در یک هفته گذشته ۲۰ مورد اخطار به متصدیان واحدهای صنفی متخلف در همدان داده شده است و در صورت رفع نکردن نقص و تکرار تخلف، واحد صنفی پلمب و پرونده متصدی در اختیار مرجع قضایی قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه طبق قانون؛ فروش نخی سیگار به خاطر مسائل بهداشتی ممنوع است گفت: عمل به این قانون امکان خرید نخی سیگار توسط افراد نوجوان و زیر ۱۸ سال را سلب می کند.
 
مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان توضیح داد: بر اساس آمارها سن شروع مصرف دخانیات در کشور ۱۳ سال بوده و نوجوانان برای شروع مصرف سیگار ابتدا به صورت نخی خریداری کرده بنابراین قانون برای پیشگیری از این وضعیت، فروش نخی سیگار را ممنوع و برای فرد متخلف جریمه تعیین کرده است.
 
خدابخشی افزود: مصرف دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است و فرد متخلف باید از محل خارج شود همچنین فروش سیگار از سوی واحدهای بدون مجوز خرده فروشی از دیگر تخلفات شایع است که از ۴۳۰ هزار تا ۲۶ میلیون تومان جریمه پیش بینی شده است.
کد مطلب : ۸۶۰۷
نام شما

آدرس ايميل شما