۱
۱
علیرضا خباز زاده، رئیس‌ هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران:

جایگزین کردن داروهای کمیاب بیماران پیوندی مقدور نیست

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۸۲۵۹
جایگزین کردن داروهای کمیاب بیماران پیوندی مقدور نیست
سالم‌خبر: برخی داروهای بیماران پیوندی در حالی کمیاب شده یا به طور کلی موجود نیست که برای جایگزین کردن داروهای تولید داخل به جای آنها فقط باید پزشکان معالج تصمیم بگیرند.

علیرضا خباز زاده، رئیس‌ هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران در گفت‌وگو با سالم‌خبر درباره کمبود داروی بیماران پیوندی گفت: درحال حاضر بیماران پیوندی با کمبود داروهای سلسپت
. مایفورتیک . ATG . Penlantus و novorapid و Plavix روبه رو هستند؛ همچنین از مهم‌ترین دغدغه بیماران کلیوی در سطح کشور می‌توان به تهیه دارو و تامین هزینه‌های جاری درمان اشاره کرد.
 
وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر داروهای نامبرده در سطح کشور بسیار کمیاب بوده و یا به طور کلی موجود نیست ضمن اینکه در زمینه جایگزینی داروهای ایرانی، پزشکان معالج باید تصمیم بگیرند.
 
خباز
زاده همچنین افزود: درحال حاضر تعداد محدودی از داروخانه‌ها سهمیه داروهای این بیماران را در اختیار دارد. همچنین استفاده از داروهای ایرانی نیز بستگی به نظر پزشک معالج و سیستم دفاعی بدن بیماران دارد که گاهی آنان به دلیل مصرف داروهای تولید داخل دچار مشکلات خاصی می‌شوند.
 
رئیس‌ هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران درباره علت نایاب بودن
داروی بیماران مطرح کرد: بخش عمده،ای از علل نایاب شدن داروهای بیماران خاص مربوط به تحریم‌های اقتصادی است که مردم و بیماران خاص را تحت فشار قرار داده است.
 
وی با اشاره به اینکه درصد کمی از داروهای بیماران تحت پوشش بیمه‌ها قرار دارد، عنوان کرد: درحال حاضر این موضوع باعث ایجاد مشکلات مالی و اقتصادی بر بیماران و خانواده هایشان شده است.
کد مطلب : ۸۲۵۹
نام شما

آدرس ايميل شما

سمانه خان گلدی زاده
Iran, Islamic Republic of
داروی سلسپت تو اردبیل نیس. از کجا تهیه کنم؟