۰

آغاز تولید سه و نیم میلیارد دوز واکسن کووید-19 Oxford به زودی

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۸۲۵۸
آغاز تولید سه و نیم میلیارد دوز واکسن کووید-19 Oxford به زودی
سالم‌خبر: نتایج آخرین مراحل مطالعات بالینی واکسن کووید-19 دانشگاه آکسفورد  Oxford به زودی اعلام و تولید 3.5 میلیارد دوز واکسن کلید خواهد خورد.
 
به گفته یکی از اعضای برجسته‌ی این پروژه ، نتایج واکسن آکسفورد بسیار زود اعلام خواهد شد و در صورت اثبات ایمنی و موثر بودن این واکسن، سه و نیم میلیارد دوز تولید خواهد شد.
 
سر جان بل ، استاد پزشکی در دانشگاه آکسفورد در این باره گفت: با اعلام خبرهای خوب از سوی دانشگاه آکسفورد احتمال واکسیناسیون درصد زیادی از جمعیت جهان تا فصل بهار کاملاً امکان پذیر است.

انگلیس 100 میلیون دوز واکسن آکسفورد را که توسط غول دارویی AstraZeneca مستقر در کمبریج ساخته می شود ، سفارش داده است. این کشور همچنین حدود 40 میلیون دوز واکسن BioNTech / Pfizer را نیز که به تازگی اعلام کرده به میزان 90 درصد در پیشگیری از ویروس کرونا موثر است ،سفارش داده است. دولت انگلیس امیدوار است که بتواند این واکسن را قبل از کریسمس به طور کامل مورد استفاده قرار دهد.
 
سر جان همچنین گفت که پیشرفت واکسن های کووید-19 بسیار "مهیج" است و اخبار خوبی از برخی نامزدهای واکسن کووید-19 از جمله آکسفورد - آسترازنکا در راه است.
 
 وی گفت: تا هفته گذشته اطلاعات و نتایج مطالعات واکسن کووید-19 Pfizer مشخص نبود اما با اعلام نتایج مثبت این واکسن در مورد مودرنا نیز قابل انتظار بود چون پلتفرم آنان کاملا با یکدیگر یکسان است.

این استاد پزشکی افزود:  من احتمال می دهم که نتایج موفقیت‌آمیز واكسن آكسفورد - آسترا زنكا ، در هفته های آینده نتایج موفقیت آمیز خود را اعلام کنند که به نظر من این مساله بسیار هیجان انگیز است.
 
 
 
کد مطلب : ۸۲۵۸
نام شما

آدرس ايميل شما