۰
کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان:

بودجه عادی وزارت بهداشت هنوز پرداخت نشده است

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۸۲۴۱
بودجه عادی وزارت بهداشت هنوز پرداخت نشده است
سالم‌خبر: وزارت بهداشت و درمان از سهم یک میلیارد یورو تاکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد آن را دریافت کرده است.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در برنامه رادیویی دادرسانه با بیان این مطلب افزود: همه‌ی موارد به صورت شفاف اعلام شده است؛ بخشی هم که به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده جزء به جزء آن شفاف است. عمده بودجه صرف معوقات پرسنلی، تجهیز
بیمارستان ها، ارتقاء سیستم اکسیژن رسانی و اکسیژن سازی، افزایش ظرفیت تخت‌های آی سی یو و افزایش تعداد دستگاه‌های ونتیلاتور شده است.

وی همچنین افزود: زمانی که بودجه به صورت کامل تخصیص پیدا کند لیست اقلام به صورت کامل و شفاف ارائه می‌شود هرچند در حال حاضر نیز اطلاعات انتشار پیدا کرده است و همه می‌توانند در سامانه دسترسی به اطلاعات آزاد مشاهده
کنند.

جهانپور درباره اینکه نمایندگان عنوان می‌کنند که وزارت بهداشت، آمار و اطلاعات را به صورت کلی و مبهم در اختیار کمیسیون قرار داده است، گفت: در خصوص کووید- ۱۹ اطلاعات کاملا شفاف است و به تبع به صورت شفاف این اطلاعات را در اختیار کمیسیون قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که باید عرض کنم این است در هفت ماه اول سال از ۷ هزار میلیارد تومان ردیف‌های
اختصاصی خود وزارت بهداشت و ردیف‌هایی که در بودجه بوده و ارتباطی به بیماری کرونا نداشته است تنها ۹۵۲ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است. در محافل و رسانه‌ها مرتب از یک میلیارد یورو صحبت می‌شود در حالی که بودجه عادی وزارت بهداشت هنوز پرداخت نشده است و ما باید درخواست بدهیم که اصلا این مبلغ را حساب نکنند، چرا که ردیف بودجه وزارت تامین نشده است.

جهانپور
در  پاسخ به این سوال که آیا وزارت بهداشت بودجه مدیریت بیماری کرونا را صرف کسری بودجه کرده گفت:  به هرحال باید تا آخر سال ردیف‌های بودجه وزارت بهداشت تخصیص پیدا کند؛ دولت در پرداخت بودجه تاخیر داشته و وزارت بهداشت ۶ هزار میلیارد تومان از ردیف بودجه خودش عقب است و قطعا هر بودجه‌ای اختصاص پیدا کند صرف اولویت‌ها می‌شود.
 
کد مطلب : ۸۲۴۱
نام شما

آدرس ايميل شما