۰

برگزارکنندگان خاطی و نامریی تجمع مشهد چه کسانی هستند؟

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۸۰۹۱
برگزارکنندگان خاطی و نامریی تجمع مشهد چه کسانی هستند؟
سالم خبر: درست در هنگام اوج گیری کرونا و افزایش روز به روز مبتلایان و قربانیان این ویروس یک تجمع هزار نفره در ورزشگاهی در مشهد که در آن ماههاست با قرمز شدن وضعیت این شهر بر روی ورزشکاران هم قفل و بسته است، برگزار می‌شود.

وزارت بهداشت تاکنون هیچ گونه موضعی در برابر این اتفاق نگرفته است اما سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در پاسخ به یک سوال مبنی بر چگونگی برگزاری و اخذ مجوز این تجمع می گوید که این موضوع نیز باعث تعجب آنان نیز شده است اما به رغم پیگیری های صورت گرفته برای آنکه بدانیم چه کسی مجوز این کار را صادر کرده است همه اظهار بی اطلاعی کردند. 

مراسمی که به نقل از یکی از اعضای شورای شهر مشهد بدون مجوز و خودسرانه برگزار شده است. اما سوال اینجاست که چگونه است مجوز برخی مراسم به ثانیه ای در این شهر باطل می شود اما مراسم بدون مجوز با وجود نهادهای همیشه در صحنه برگزار و برگزارکنندگان خاطی آن ناشناس باقی می مانند.

لاری اگرچه برگزاری چنین تجمعاتی و گردآوردن مردم را در شرایط بحرانی جنایت می خواند اما باور این سخن که وزارت بهداشت نمی تواند برگزار کنندگان این جشن را در شهر بزرگی که استانداری، فرمانداری، شهرداری و نیروی انتظامی و ... مشخص دارد و هرگونه تجمعی مستلزم کسب مجوز از این نهادهاست را بیابد، غیرقابل باور است.

تجمعی که با در نظر گرفتن چهره ها و سخنرانان شاخص آن کار را برای شناسایی به گفته ی سخنگوی وزارت بهداشت " جنایتکاران" چندان سخت و ناهموار نیست. 

در پیش گرفتن سیاست انفعالی وزارت بهداشت در برابر چنین رویدادی قابل تامل است. وزارتی که وزیر آن همیشه از بی توجهی به توصیه ها و تمهیداتی که او فرمان می دهد و به عمل نمی نشیند گلایه مند است.
 
مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به برگزاری این جشن می گوید: از مردم و مسئولین تعجب می کنم که بعد از این همه مدت چرا اجازه می دهند که چنین اتفاقاتی رخ دهد. گویا برخی هنوز باور ندارند که این بیماری به صورت وحشتناک در کشور زیاد شده است و نباید اجازه برگزاری تجمعات را داد. فقط می توان متاسف بود.
 
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا می افزاید: فقط می توانم بگویم که متاسفم! کسانی که چنین تجمعی را در مشهد ایجاد کردند مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.
 
 
کد مطلب : ۸۰۹۱
نام شما

آدرس ايميل شما