۰

توزیع ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کیت کرونا در مراکز درمانی

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۷۷۶۲
توزیع ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کیت کرونا در مراکز درمانی
سالم خبر: رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از توزیع بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کیت کرونا به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و مراکز درمانی دولتی طی شش ماه سال جاری خبر داد.
 
به گزارش سالم خبر از هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت، مهدی یوسفی درباره آمار توزیع کیت‌های کرونا اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد خرید کیت‌های تشخیص کووید ۱۹ از شرکت‌های دانش بنیان و تولید داخل بوده است و با توجه به اینکه کشور با تحریم‌های ظالمانه مواجه است پشتکار و دانش علمی جوانان در این دوره حساس، نشان از توانمند بودن آنها در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه‌های پزشکی دارد.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار کیت تشخیصی برای مراکز درمانی دولتی توزیع شده است، افزود: بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار کیت استخراج تست کرونا نیز در ۶ ماه اول سال جاری برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شده است.
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خاطر نشان کرد: همه کیت‌های خریداری شده توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی دارای مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو بوده و تاییدیه انستیتو پاستور را گرفته‌اند، از لحاظ کیفیت با کیت‌های خارجی برابر هستند و حتی در مواردی برتری دارند.
 
 
 
کد مطلب : ۷۷۶۲
نام شما

آدرس ايميل شما