۰

مشکل جدی در خرید دارو و تجهیزات پزشکی بدلیل تحریم‌ها

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۷۷۴۰
مشکل جدی در خرید دارو و تجهیزات پزشکی بدلیل تحریم‌ها
سالم خبر: به دلیل تحریم های آمریکا در زمینه خرید دارو و ورود تجهیزات پزشکی به کشور با مشکلات جدی روبرو هستیم.
 
به گزارش سالم خبر، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همانگونه که مستحضر هستید با خروج دولت آمریکا از برجام و نقض یکجانبه و آشکار قوانین بین‌المللی، بی‌اعتنایی صریح به دستور موقت دیوان بین‌المللی دادگستری در امتناع از ادامه تحریم‌ها و اعمال سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ معاصر علیه کشورمان و با مسدود سازی دسترسی ایران به کانال‌های مالی جهانی، فعالیت‌های مهم تجاری از جمله خرید دارو و ورود تجهیزات پزشکی به کشور با مشکلات جدی روبرو هستیم.
 
وی افزود: علی‌رغم مبارزه همه‌جانبه با ویروس کووید ۱۹ و مدیریت خوب این بیماری در کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان که مرهون تلاش‌های جهادگرانه و ایثارگرانه همکاران ما در نظام سلامت و همراهی مردم عزیز کشور است، جمهوری اسلامی ایران در این شرایط پیچیده و حساس تاریخی با نقض یکجانبه، غیر قانونی و آشکار قوانین بین‌المللی از سوی آمریکا روبرو است. این در حالی است که کرونا دشمن مشترک بشریت و بزرگترین تهدید عمومی قرن معاصر در جهان به شمار می‌آید. در چنین شرایطی اعمال هرگونه سیاست خصمانه علیه ملت ایران اقدامی غیر مسئولانه، جنایت‌کارانه و ضد حقوق بشر است که علاوه بر تضییع حقوق ملت ایران، عواقب جبران ناپذیری برای سلامت و امنیت بهداشت جهانی به همراه خواهد داشت‌.
 
سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: ارسال نامه وزیر بهداشت کشورمان به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، اشاره‌ای به تلاش موفق جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با کرونا و فراخوان آن سازمان به مراجع بین‌المللی در جهت رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران بوده و بیانگر رفتارهای جنایت کارانه و ضد حقوق بشری دولتمردان آمریکایی و شرکت‌های مجری تحریم بویژه تحریم‌های دارویی و تجهیزات پزشکی است که از دسترس مردم کشورمان دور نگه داشته شده است.
 
لاری در ادامه خاطرنشان کرد: مطمئناً ملت بزرگوار ایران اسلامی این بار نیز با ایستادگی و مقاومت در برابر سیاست‌های ظالمانه دولت آمریکا و با عمل به توصیه‌های بهداشتی، دوشادوش خدمت گذاران در نظام سلامت از این روزهای حساس تاریخی با سربلندی و سرافرازی عبور خواهند کرد.
 
 
کد مطلب : ۷۷۴۰
نام شما

آدرس ايميل شما