۰
مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح:

قلم انسولین اکنون یک کالای لوکس نیست

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۷۶۵۲
قلم انسولین اکنون یک کالای لوکس نیست
سالم خبر: وجود کارخانه تولید قلم انسولین با بدنه قوی فنی و دانشی در کشور می‌تواند برطرف‌کننده نیاز بازار به این کالای استراتژیک باشد.

به گزارش سالم خبر، امیر نوروزی، مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح در حاشیه افتتاح کارخانه تولید قلم انسولین با مشارکت ایران و یک کشور خارجی، درباره ضرورت ایجاد کارخانه‌های تولید اقلام و داروهای موردنیاز افراد دیابتی، اظهار کرد: قلم انسولین را می‌توان به عنوان یک داروی استراتژیک در نظر گرفت چون دیابت، بیماری قرن است و همه دنیا درگیر این بیماری غیرواگیر هستند و کشور ما نیز با این بیماری مزمن و طولانی‌مدت و ناتوان‌کننده مواجه است. علاوه بر آن، عوارض ناشی از دیابت هم در سلامت عمومی جامعه و هزینه‌های بخش درمان تأثیر می‌گذارند.

وی افزود: از زمانی که قلم‌های انسولین وارد بازار دارویی جهان شدند با توجه به سهولت مصرف، تبدیل به یک محصول استراتژیک شدند؛ چرا که استفاده راحت از این محصول برای مصرف‌کنندگان نهایی که عمدتاً کودکان مبتلا به دیابت تیپ یک و سالمندانی هستند که به درمان با داروهای خوراکی پاسخ مناسبی نداده‌اند جذاب و جالب توجه بوده‌است.

نوروزی ادامه داد: وجود کارخانه تولید قلم انسولین با بدنه قوی فنی و دانشی در کشور می‌تواند برطرف‌کننده نیاز بازار به این کالای استرتژیک باشد. کما اینکه ما در ۶ ماه گذشته و بعد از شیوع کرونا با بحران جدی کمبود انسولین در کشور و شاید بتوان گفت همه دنیا مواجه شده‌ایم.

وی افزود: چنین کمبودی باعث شد ما نیز دستورالعمل‌های بیمه‌ای خود را بازنگری کنیم یعنی پیش از این، انسولین سه ماه بیمه‌شدگان را مورد تأیید قرار می‌دادیم، اما اکنون با توجه به کمبود دارو در بازار دارویی کشور این سقف تاییدیه را به یک ماه کاهش داده‌ایم.

نوروزی گفت: وجود این کارخانه می‌تواند باعث دلگرمی افراد دیابتی کشور باشد که متأسفانه روزبه‌روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح، افزود: در هر صورت دیابت به شدت به سبک زندگی افراد وابسته است و با توجه به سبک زندگی نه ‌چندان سالمی که در جامعه امروزی و میان نسل جدید رایج است، وجود این کارخانه می‌تواند اطمینان خاطری برای بیمه‌شدگان ما فراهم سازد که نیازشان به این محصول قابل تأمین است.

نوروزی گفت: نیاز به انسولین و قلم انسولین اکنون تبدیل به یک ضرورت شده است. اوایل که قلم انسولین وارد بازار جهان و ایران شده بود به عنوان یک کالای لوکس به آن نگاه می‌شد، اما اکنون نه پزشکان و کادر درمانی و نه بیماران چنین نگاهی به آن ندارند و حتی نحوه مصرف ویال‌های انسولین دیگر برای آنها چندان آشنا نیست و به فراموشی سپرده شده‌است.
کد مطلب : ۷۶۵۲
نام شما

آدرس ايميل شما