۰

پرداخت هزینه کرونا به دارندگان بیمه تکمیلی

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۷۴۹۶
پرداخت هزینه کرونا به دارندگان بیمه تکمیلی
سالم خبر: طبق اعلام رییس کل بیمه مرکزی، کسانی که بیمه درمان تکمیلی دارند در صورت ابتلا به کرونا می توانند هزینه‌های پزشکی خود را دریافت کنند.
 
به گزارش سالم خبر، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری که به صورت وبینار برگزار شد در رابطه با وضعیت پرداخت بیمه به بیماران کرونایی توضیحاتی ارائه کرد.
 
رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به توافقی که در رابطه با تامین هزینه درمان بیماران کرونایی صورت گرفته است گفت که  مقرر شد کسانی که بیمه درمان تکمیلی دارند در صورت ابتلا به کرونا، هزینه های پزشکی خود را دریافت کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در صنعت بیمه در جریان کرونا گفت: بیمه مرکزی در اسفندماه ۴۶۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت برای تسریع درمان بیماران کرونایی پرداخت کرده است.
 
سلیمانی ادامه داد: برای این‌که بتوانیم بخشی از مشکلات کرونا را حل کنیم شرکت‌های بیمه برای پوشش ویژه این بیماری در قالب طرح‌های بیمه عمر اعلام تمایل کرده و ما نیز از آن استقبال کرده‌ایم.
 
اما رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به ایسنا در رابطه با آخرین وضعیت تعیین خسارت و پرداخت بیمه هواپیمای ساقط شده اوکراینی در دی ماه سال گذشته گفت که با توجه به اینکه این موضوع هیچ ارتباطی به شرکت های بیمه ایرانی نداشت ما اصلا ورود نکردیم.
 
وی افزود: موضوع بیمه و خسارت هواپیمای اوکراینی بین دو طرف ایران و اوکراین است و با توجه به اینکه توسط شرکت های بیمه اوکراین و بیمه اتکایی اروپایی بیمه شده است هیچ ارتباطی به صنعت بیمه ما نداشته و تعهدی در این رابطه نداریم.
 
سرانه ۷۱۰ هزار تومانی بیمه در ایران
 
رییس کل بیمه مرکزی در ادامه به وضعیت بیمه در کشور نیز اشاره داشت و گفت: سرانه حق بیمه در ایران ۷۱۰ هزار تومان است و با توجه به این‌که این رقم به صورت میانگین در کشورهای پیشرفته به ۸۱۸ دلار می‌رسد که ما فاصله زیادی با آن داریم.
 
وی همچنین با اشاره به این‌که میزان ریسک تحت پوشش در کشور حدود ۵۰۰ میلیارد دلار است، اضافه کرد: تقریبا تمامی پروژه‌ها و ریسک‌ها توسط شرکت‌های اتکایی و بیمه‌گر مستقیم و حتی بیمه مرکزی تحت پوشش قرار دارد و امیدواریم توزیع ریسک به شرکت‌های خارجی را مجددا شروع کنیم.
 
سلیمانی درباره‌ وضعیت بیمه‌های زندگی نیز یادآور شد: در حال حاضر ۲۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌های زندگی قرار دارد که ۱۴.۷ درصد از پرتفوی کل صنعت بیمه را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که ما به دنبال ایجاد صندوق بازنشستگی خصوصی هستیم تا افراد بتوانند در کنار صندوق‌های بیمه اجباری در صندوق‌های بیمه خصوصی هم عضو شوند.
کد مطلب : ۷۴۹۶
نام شما

آدرس ايميل شما