۰

کرونا جان ۱۶۳ نفر دیگر را در ایران گرفت

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۷۴۸۷
کرونا جان ۱۶۳ نفر دیگر را در ایران گرفت
سالم خبر: تاکنون ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.
 
به گزارش سالم خبر ، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۶۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ رسید.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.
 
معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۸۴ هزار و ۳۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
 
لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه همچنان ۲۶ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند، افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
وی ادامه داد: 
 
وی گفت: استان آذربایجان غربی در وضعیت هشدار قرار دارد. در این استان شاهد خیز نسبتا متوسط ابتلا و بستری کرونا در  اسفند ۹۸ بودیم. از اواخر فروردین روند ابتلا و بستری کرونا در این استان رو به کاهش گذاشت و در اردیبهشت به پایداری رسید.
 
لاری افزود: به رغم توصیه های بهداشتی از خرداد، امسال همسو با سایر استانها شاهد روند صعودی ابتلا و بستری کرونا در آذربایجان غربی بودیم به طوری که روزهای پایانی خرداد و اوایل تیر شاهد بیشترین میزان ابتلا و بستری کرونا در این استان بودیم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در یکماه گذشته با تلاش کادر بهداشت و درمان و همکاری مردم شاهد روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در استان آذربایجان غربی هستیم البته در برخی شهرهای این استان مانند ارومیه، خوی، تکاب، سردشت، میاندوآب با شدت بیشتر کرونا مواجه هستیم.
 
وی گفت: در استان آذربایجان غربی از ابتدای مرداد بیشترین میزان استفاده از ماسک در ادارات و بانکها انجام شده است. بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بیمارستانهای بوده و کمترین میزان آن در پایانه های مسافربری درون شهری با ۳۶ درصد و بعد از آن پایانه های مسافری برون شهری با ۵۵ درصد است.
 
وی افزود: از ابتدای مرداد تاکنون ۲۳۴ واحد متخلف صنفی یا صنعتی در آذربایجان غربی پلمب شده و ۱۱۱ واحد متخلف دیگر به مراجع  قضایی معرفی شده اند. امیدواریم را رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری همگانی در این زمینه شاهد خروج استان آذربایجان غربی از وضعیت هشدار باشیم.
 
لاری ادامه داد: تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در دنیا به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند و ۷۲۹ هزار نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. همه گیری کووید ۱۹ همچنان رو به شتاب دارد و اساسی ترین راه مقابله و کنترل آن رعایت پروتکل های بهداشتی شامل شست و شوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا دو متر و استفاده از ماسک است. امیدواریم با رعایت این اصول بهداشتی شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری باشیم.
 
 
 
کد مطلب : ۷۴۸۷
نام شما

آدرس ايميل شما