۰
فریدون نوحی نماینده تام الاختیار وزیر در مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با سالم‌خبر:

مکان‌های تفریحی مشهد پاشنه آشیل ابتلا به کروناست

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۷۴۰۶
مکان‌های تفریحی مشهد پاشنه آشیل ابتلا به کروناست
سالم‌خبر: نماینده تام‌الاختیار وزیر در مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی گفت: برنامه‌ای برای تعطیلی حرم امام رضا در محرم نداریم؛ زیرا شرایط روبه بهبودست و با درنظر گرفتن پروتکل‌ها، برنامه‌ریزی مناسبی در نظر گرفته می‌شود.
 
فریدون نوحی نماینده تام الاختیار وزیر در مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با سالم‌خبر در تشریح علت انتصاب نماینده تام‌الاختیار در رسیدگی به اوضاع بیماری در خراسان رضوی گفت: مشهد در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و از این شهر به عنوان پایتخت معنوی کشور یاد می‌شود. هدف از این امر، کمک بیشتر به مجموعه مدیریتی و دانشگاه‌های مشهد در کنترل بیماری کرونا
بوده تا هماهنگی‌های بیشتری نیز صورت گیرد. 
 
وی در تشریح اوضاع کنونی مشهد در شیوع کرونا عنوان کرد: اوضاع شهر مشهد مانند دیگر شهرهاست و وضعیتی نگران‌کننده ندارد. نگرانی اصلی، وضعیت کل کشور در زمینه این بیماری است؛ همان میزان که نگران خوزستان هستیم باید نگران مشهد یا شهرهای دیگر نیز باشیم. در مشهد شرایط خاصی وجود ندارد.
 
نماینده تام الاختیار وزیر در مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی درباره تراکم جمعیت در حرم امام رضا و افزایش ابتلا به کرونا تصریح کرد: طی بررسی‌های انجام شده، حرم امام رضا در مقایسه با مکان‌های تفریحی مانند (طرقبه، شاندیز )، بازارها و مال‌ها وضعیت بسیار بهتری دارد . مردم معمولا
در مکان‌های تفریحی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌کنند.
 
نوحی در ادامه گفت: در حرم امام رضا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز به خوبی رعایت می‌شود. اگر قرار باشد محدودیت‌هایی ایجاد شود، نمی‌توانیم به مردم بگوییم که به مال‌ها نروند اما باید پروتکل‌ها را رعایت کنند؛ بنابراین باید پروتکل‌های خوبی توسط سیستم‌ها طراحی و توسط مقام‌های نظارتی اجرا شود.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت قرمز مشهد در بحران کرونا ناشی از چیست، گفت: وضعیت همه دنیا در بحران کرونا قرمز است. عملکرد ما در مرحله اول ایده‌آل بود و با تجربیات کسب شده درحال کنترل این بیماری هستیم.
 
نماینده
تام‌الاختیار وزیر در مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای محرم در شهر مشهد تصریح کرد: تا محرم زمان زیادی باقی مانده است؛ به طور قطع شرایط، مکان، زمان و روند افزایش یا کاهش بیماری کرونا در تصمیم‌گیری‌ها تاثیر دارد. در حال حاضر شرایط باید به صورت مداوم بررسی و تصمیمات خوب و مناسبی در جهت سلامت مردم گرفته شود. 
 
نوحی با بیان اینکه بیمارستان‌های مشهد نیز وضع نگران کننده‌ و حادی ندارند، بیان کرد: امیدواریم با تدابیر صورت گرفته شرایط بهتر شود، زیرا همه دستگاه‌ها مشغول خدمت‌رسانی هستند و دانشگاه‌ها نیز امکانات خود را در اختیار این بیماران قرار داده‌اند. وضعیت
شهر مشهد روبه بهبودی و ثبات است و حرم امام رضا تنها مکانی است که پروتکل‌های بهداشتی مانند ارائه ماسک رایگان و تذکر به زوار به خوبی رعایت و اجرا می‌شود.
 
وی درباره افزایش محدودیت‌ها در این شهر عنوان کرد: افزایش محدویت‌ها به شرایط بستگی دارد؛ ما باید در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا تلاش بسیاری کنیم. بنابر تغییر شرایط، تصمیمات دیگری گرفته خواهد شد .
 
نماینده تام الاختیار وزیر در مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی در خصوص بسته شدن حرم امام رضا در ماه محرم گفت: چنین برنامه‌ای نداریم؛ زیرا شرایط روبه بهبودی است و برای ماه محرم با درنظر گرفتن پروتکل‌ها، برنامه‌ریزی مناسبی صورت می‌گیرد.
کد مطلب : ۷۴۰۶
نام شما

آدرس ايميل شما