۰

ساخت مدل‌های جدید "پنجه مصنوعی پا" با کارایی بالا

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۷۱۱۰
ساخت مدل‌های جدید "پنجه مصنوعی پا" با کارایی بالا
سالم خبر: محققان دانشگاه اصفهان موفق به ارائه مدل‌های جدیدی پنجه مصنوعی پا با کارایی بالاتر از مدل پنجه ترو استپ کمپانی آمریکایی "کالج پارک" شدند.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، نیما جمشیدی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اصفهان با بیان این که در اردیبهشت ماه سال گذشته نسبت به ارزیابی و تولید این پنجه اقدام کردم و با همکاری یکی از شرکتهای دانش‌بنیان نسبت به بومی‌سازی فناوری‌های موجود در این پنجه اقدام شد.
 
وی افزود: از جمله مشکلات پیش رو در بومی‌سازی این پنجه نداشتن مواد اولیه مناسب بوده است، زیرا مواد اولیه این محصول به دلیل کاربردهای دوگانه به کشور وارد نمی‌شود و به دلیل تحریم‌ها امکان استفاده از مواد اولیه مورد استفاده کمپانی امریکایی در تولید این محصول به کشور وجود نداشت. همچنین کمپانی آمریکایی تولیدکننده در شرایط تحریم از تحویل این پنجه‌های کربنی به توانخواهان ایرانی خودداری کرد.
 
جمشیدی اظهار کرد: لذا تیم تحقیقاتی این شرکت دانش‌بنیان به همراهی و همگامی موسسه صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز و صندوق  استان اصفهان اقدام به سرمایه‌گذاری جهت تولید این محصول کردند. در گام اول بعد از تست‌های بسیار زیاد، مواد اولیه مشابه محصول آمریکایی تولید و بعد از آن متخصصان شرکت با توجه به تعهدی که نسبت به بالا بردن کیفیت این محصول داشتند، اقدام به بومی سازی مواد اولیه و رسیدن به ترکیبات متفاوتی کردند که امروز این ترکیبات قابلیت‌های بسیار جالب و متضادی را دارند و طراحی این پنجه‌ها قابلیت تحمل ۸۰۰ کیلو گرم وزن در نوک پنجه را دارد که بالاترین قابلیت حرکت و انجام ورزش‌های قدرتی را به توانخواه می‌دهد و بعد از برداشتن بار بدون هیچگونه تغییر ظاهری به حالت اولیه خود برمی‌گردد.
 
وی خاطرنشان کرد: مواد بومی به‌کار رفته از طرفی استحکام بسیار بالایی داشته و از طرفی نرمی و حس راه رفتن طبیعی را به همراه دارد. ترکیبات هوشمند و حافظه دار به کار رفته در قطعات ۱۴ گانه این محصول باعث کارایی بالای این محصول شده است. از طرفی فناوری‌های به کار گرفته شده در تولید این پنجه کربنی باعث برتری این پنجه نسبت به نمونه‌های آمریکایی از لحاظ تحمل وزن شده است. این پنجه قابلیت تحمل سه برابر حداکثر وزن تعریف شده در استانداردهای بین‌المللی را داراست و برای تولید و صرفه‌جویی ارزی بسیار حائز اهمیت است.
 
به گفته جمشیدی در تولید این محصول، فناوری‌های ویژه‌ای به کار گرفته شده است. قطعات مختلف این پنجه با طراحی دانش‌بنیان ایرانی محصول را به سطح بالایی از کیفیت و کارایی رسانده است. این موضوع باعث شگفتی کارشناسان اروپایی شد، به نحوی که در مدت بسیار کوتاهی نشان CE یا جواز کیفیت و استاندارد مورد نیاز جهت واردات به اتحادیه اروپا را اخذ کرده است.
کد مطلب : ۷۱۱۰
نام شما

آدرس ايميل شما