۱
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

اجرای قوانین بر زمین‌مانده‌ی حوزه‌ی سلامت را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۷۱۰۷
اجرای قوانین بر زمین‌مانده‌ی حوزه‌ی سلامت را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد
سالم‌خبر: اجرای قوانین بر زمین مانده در حوزه سلامت از اهداف کمیسیون بهداشت و درمان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که به طور جدی پیگیری می‌شود.
 
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سالم‌خبر با بیان این مطلب،گفت: این کمیسیون باید برای اجرای قوانین بر زمین مانده، نظارت و تلاش داشته باشد؛ براین اساس اعضای کمیسیون نیز عزم راسخی جهت تحقق این امر دارند.
 
وی با بیان اینکه ضعف مجلس در دوره ی قبل مجلس شورای اسلامی، نظارت بوده است، اظهار کرد: نبود نظارت
بر اجرای قوانین از جمله قوانین مربوط به نظام سلامت یکی از مشکلات دهمین دوره مجلس بود که می توانست نقش پررنگی ایفا کند. اگر در مجلس یازدهم در راستای اجرای قوانین و نظارت بر آن تلاشی صورت گیرد، شاید اندکی از مشکلات رفع شود. 
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دولت در وجود نقاط ضعف مجلس دهم تصریح کرد: اجرای قانون بر عهده دولت است؛ دولت اگر احساس می‌کند نمی‌تواند قانون را اجرا کند باید از مجلس درخواست کمک داشته باشد و یا در صورتی که فکر می‌کنند قانون اشکالاتی دارد باید به
اصلاح آن بپردازد. متاسفانه مشکل عدم اجرای قوانین توسط دولت‌ها رخ می‌دهد که اگر این مشکل برطرف شود بسیاری از  مشکلات کشور قابل حل خواهد بود. 
 
شهریاری در خصوص قوانین اجرا نشده در حوزه سلامت و برنامه‌های درنظر گرفته شده جهت تحقق آنها اظهار کرد: اجرای عدالت در سلامت، مصوباتی که مجلس در قانون برنامه و قوانین دائمی داشته  که براساس سیاست‌های بالادستی و ابلاغیه مقام معظم رهبری نیز است. که ما متاسفانه نتوانستیم این سیاست‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.
 
وی در ادامه عنوان کرد: اگر خواهان اجرای
عدالت در کل کشور هستیم باید سیاست‌های  در نظر گرفته شده اجرا شود؛ وگرنه طبیعی است، عده‌ای که توان مالی بیشتری دارند بیشتر از امکانات درمانی کشور استفاده می‌کنند و طبقه محروم و مستضعف کمتر از این امکانات بهره می‌برند؛ براین اساس عدالت، در اجرای قوانین در حوزه سلامت نیاز است.
 
به گفته رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نقش مجلس در اجرای قوانین را ضروری است و اگر مجلس به طور جدی پای کار باشد و حمایت کند، به طور قطع برنامه‌های درنظر گرفته شده در حوزه سلامت اجرایی می‌شود.
کد مطلب : ۷۱۰۷
نام شما

آدرس ايميل شما