۰
امیرحسین معینی زندی، نایب رئیس اتحادیه وارد کنندگان دارو:

هنوز برخی از شرکت‌های دولتی برای واردات مواد اولیه دارو ارز دولتی می‌گیرند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۶۹۳۹
هنوز برخی از شرکت‌های دولتی برای واردات مواد اولیه دارو ارز دولتی می‌گیرند
سالم‌خبر:هنوز برخی از شرکت‌های دولتی برای واردات مواد اولیه دارو ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند و ارز دولتی برای تمام داروها حذف نشده است.

امیرحسین معینی زندی، نایب رئیس اتحادیه وارد کنندگان دارو درباره تاثیر حذف ارز دولتی از صنعت دارو با بیان این مطلب افزود: البته
برخی داروهای وارداتی هم که ارز نیمایی به آنها تعلق می‌گرفت با تغییرات جدید توسط عده‌ای گران شده‌اند. چرا که ارز نیمایی مدام در حال افزایش است و این تغییر قیمت بر داروها مرتب اعمال می‌شود.

وی همچنین افزود: البته برخی از تولیدکنندگان دارو برای مواد جانبی خود ارز
نیمایی دریافت می‌کنند، از این‌رو شرکت‌های داروسازی به سازمان غذا و دارو تقاضا دادند که قیمت آنها تغییر کند؛ چون صنعتگران این حوزه نیز به شدت از این تغییر قیمت نگرانند.

معینی زندی، تصریح‌ کرد: برخی داروسازان به دلیل دریافت ارز دولتی چندین میلیون یورو از سیستم
بانکی طلب دارند؛ این در حالی است که فعلا هیچ ارزی به آنها تخصیص نیافته است. معتقدیم چنانچه ارز دولتی قطع شود تکلیف فعالان اقتصادی درباره قیمت کالاها از جمله دارو مشخص می‌شود و دسترسی تجار و صنعتگران برای دریافت ارز نیمایی آسان‌تر از نرخ ارز دولتی خواهد شد.

وی اظهار
کرد: اگر قرار باشد به تمام داروها ارز نیمایی تعلق بگیرد باید قیمت داروها نیز به نسبت تفاوت قیمت ارز قبلی با دلار ارز نیمایی افزایش یابد. این روزها به دلیل کُند شدن تخصیص ارز نیمایی با کمبود داروهای وارداتی رو به رو هستیم.
منبع: تجارت‌نیوز
 
کد مطلب : ۶۹۳۹
نام شما

آدرس ايميل شما