۰

روشی نوین برای از بین بردن تومورهای سرطانی

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۶۶۹۱
روشی نوین برای از بین بردن تومورهای سرطانی
سالم خبر: محققان دانشگاه استنفورد آمریکا در مطالعه اخیرشان از روش درمانی جدیدی برای مقابله و از بین بردن تومورهای سرطانی خبر داده‌اند.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، آنها در این مطالعه اظهار کرده‌اند که قصد دارند از سیستمی موسوم به "X۱ "توسعه داده شده توسط شرکت پزشکی "RefleXion" و دستگاه برش‌نگاری با گسیل پوزیترون برای ارسال اشعه هایی که تومورها را در همان زمان ردیابی میکند، استفاده کنند.
 
 این بازخورد برش‌نگاری با گسیل پوزیترون به سیستم اجازه می دهد تا پرتوهایی قدرتمند ارسال کند و سلول‌های سرطانی را با دقت بالایی از بین ببرد.
 
محققان امیدوارند که این "رادیوتراپی با هدایت زیست شناسی" باعث افزایش دقت ، ایمنی و اثربخشی درمان اشعه سرطان شود. پزشکان استنفورد قصد دارند آزمایش بالینی سیستمX۱ را اواخر سال جاری در بیمارستان استنفورد انجام دهند. اولین قدم آنها برای آزمایش نیز پس از تأیید سازمان غذا و دارو خواهد بود.
 
دکتر "دنیل چانگ" ( Daniel Chang) گفت: به نظر من ، این دستگاه در نوع خودش بهترین است چراکه این سیستم حاصل دو فناوری که یکی از آنها که در تشخیص و درمان سرطان استفاده می شوند، است و این همان چیزی است که این موضوع را منحصر به فرد می کند.
 
پرتودرمانی اغلب یکی از ابزارهای اصلی است که برای درمان سرطان استفاده می شود اما درمانی که طی آن سیستم ها تومورها سرطانی را با ذرات پر انرژی از بین ببرند نیز با عوارضی همراه است زیرا پرتوهایی که برای تخریب سلولها ارسال میشوند بین سلول های سرطانی و غیر سرطانی فرق نمی گذارد و سلول های سالم غالباً در خطر هستند. با استفاده از این فناوری جدید ، اسکنر برش‌نگاری با گسیل پوزیترون بر اساس انتشار تومور ، حتی در صورت حرکت تومور در هنگام نفس کشیدن بیمار ، بازخورد مداوم در مورد مکان تومور را فراهم می کند. این بازخورد برش‌نگاری با گسیل پوزیترون به پزشکان اجازه می دهد تا حتی با تغییر مکان تومور بتوانند پرتوها را به سمت سلولهای سرطانی ارسال کنند.
کد مطلب : ۶۶۹۱
نام شما

آدرس ايميل شما