۰
از سوی شرکت ابووت در امریکا

تست کرونای پنج دقیقه‌ای به زودی وارد بازار امریکا می‌شود

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۶۴۴۱
تست کرونای پنج دقیقه‌ای به زودی وارد بازار امریکا می‌شود
سالم‌خبر: شرکت «ابووت» در آمریکا اعلام کرد که موفق شده است تست جدیدی را تولید کند که کمتر از پنج دقیقه می‌تواند افراد  مبتلا به این ویروس را شناسایی کند. این دستگاه بسیار کوچک و قابل حمل است و تقریبا در هر شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد. 
 
ابووت، یک کمپانی تولید کننده تجهیزات پزشکی است که می‌گوید از اول ماه آوریل، می‌تواند روزی ۵۰ هزار عدد از این «کیت»‌های آزمایش کرونا را به بازار
بفرستد. 
 
جان فرلز، معاون تحقیق و توسعه این شرکت، به بلومبرگ گفته است که «آزمایش مولکولی، قطعاتی از ژنوم ویروس کرونا را جست‌وجو می‌کند که در صورت وجود در سطوح بالا، به سرعت قابل شناسایی است و جست‌وجوی کامل برای رد کردن قطعی عفونت می‌تواند تا ۱۳ دقیقه طول بکشد.»

 این شرکت «مجوز اضطراری» لازم را از سازمان غذا و داروی برای استفاده در آزمایشگاه‌های مجاز و مراکز مراقبتی مربوط به این بیماری
دریافت کرده است.
 
فرلز همچنین به بلومبرگ گفته است که این واقعاً فرصتی فوق‌العاده است برای افرادی که در خط مقدم این مبارزه هستند و افرادی که باید بسیاری از عفونت‌ها را تشخیص دهند، فراهم می‌کند تا شکاف را با آزمایش ما پر کنند. به گفته او، کلینیک‌ها قادر خواهند بود جواب را بعد از آزمایش، در حالی که بیمار همچنان در محل در حال انتظار است، ارائه دهند. 
 
 فن‌آوری‌های این شرکت، به طرز گسترده‌ای
برای تشخیص آنفلوانزا، گلوگاه استرپت، و ویروس همگام‌سازی تنفسی که اشکال رایجی است که باعث علایم سرماخوردگی می‌شود، مورد استفاده قرار گرفته است. 
 
آزمایش تست کرونا توسط این فن‌آوری، با نمونه‌گیری از بینی یا گلوی فرد انجام می‌شود. سپس آن نمونه با یک محلول شیمیایی مخلوط می‌شود که باعث شکسته‌شدن ویروس می‌شود و ار ان ای، آزاد می‌شود. مخطول یاد شده سپس وارد یک سیستم جدید می‌شود، جعبه‌ای با وزن
زیر سه و نیم کیلو، که قادر است ویروس کرونا را از بقیه دیگر ویروس‌ها جدا کند و آن را شناسایی کند. 
 
اگر این آزمایش‌ها در آمریکا استفاده شود، قادر خواهند بود هر هفته تا یک میلیون تست انجام دهند. اما این تنها شرکتی نیست که چنین تست‌هایی را روانه بازار خواهد کرد. شرکت‌های دیگری هم  در حال کار بر روی کیت‌های تست کرونا هستند که از سرعت بالایی برای شناسایی و همچنین آنالیز اطلاعات برخوردار خواهند بود.
کد مطلب : ۶۴۴۱
نام شما

آدرس ايميل شما