۰

استان مرکزی در جایگاه هشتم کشور در تعداد مبتلایان به کرونا

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۶۳۹۶
استان مرکزی در جایگاه هشتم کشور در تعداد مبتلایان به کرونا
سالم خبر: استان در شاخص تعداد ابتلا به ویروس کرونا در کشور جایگاه هشتم را دارد.
 
به گزارش سالم خبر، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که از طریق ویدئو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری و وزیر بهداشت و استانداران سراسر کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: آمار های استان مرکزی نشان‌دهنده بهبودی نسبی شرایط در استان است.
 
وی تصریح کرد: تا روز گذشته 910 بیمار مبتلا به کرونا در استان مرکزی شناسایی شدند که از این تعداد بیش از 550 نفر درمان شدند. 62 درصد این افراد ترخیص شده اند و 105 نفر در منازل تحت قرنطینه و تحت نظر هستند.
 
آقازاده با بیان اینکه خوشبختانه از نقاهتگاه های ما استقبال خوبی نشده و بسیاری از خانواده ها خواستار گذراندن دوران قرنطینه در منزل هستند، افزود: با این وجود آمادگی وجود دارد که نقاهتگاه ها میزبان بیماران باشند.
 
وی رتبه و جایگاه استان مرکزی در بحث بیماری کرونا در کشور به نسبت سرانه جمعیت را تا دو روز پیش سوم دانست و گفت: شرایط استان نسبتا در حال تثبیت است و امروز 5 فروردین به جایگاه چهارم کشور رسیدیم. از نظر تعداد بیماران مبتلا به کرونا عموما جایگاه ششم یا هفتم را داشتیم که امروز در جایگاه هشتم هستیم و این بهبود وضعیت حاصل تلاش همه مردم، اصناف، سمن ها و قرارگاه پدافند زیستی است و ادامه این وضعیت مشروط بر ادامه همکاری هاست.
 
استاندار مرکزی خواستار همکاری مردم برای شکست کامل این بیماری شد و بیان کرد: تا امروز اصناف تعامل بسیار خوبی داشته اند و امیدواریم هرچه زودتر از این شرایط عبور کنیم تا اصناف مجددا به فعالیت بازگردند.
 
وی اظهار کرد: در موضوع تردد خودروها بنا بر آمارها از 25 اسفندماه 98 تا پنجم فروردین ماه 99 ترددهای ورودی به استان به نسبت به سال گذشته حدود 70 درصد کاهش داشته است و 75 درصد ورودی به اراک کمتر شده که نشان از همکاری مردم و کنترل دقیق ورودی و خروجی استان دارد. یکی از عوامل بهبود شرایط، کنترل ترددها و عملکرد مناسب تیم های مستقر شده در ورودی شهرهاست.
 
آقازاده بیان کرد: در جلسه سوم فروردین ماه قرارگاه زیستی استان مرکزی مقرر شد که ادارات با حداقل نیرو مشروط به لطمه وارد نشدن به وضعیت کاری و انجام وظایف سازمانی فعال باشند و کاهش نیروی اداری تا کمتر از 50 درصد نیز بستگی به تصمیم و تشخیص مدیران ادارات دارد.
کد مطلب : ۶۳۹۶
نام شما

آدرس ايميل شما