۰
رییس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به رییس جمهوری:

برای اخذ استراتژی صحیح و قاطع در برابر کرونا دست بجنبانید

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۶۳۹۴
برای اخذ استراتژی صحیح و قاطع در برابر کرونا دست بجنبانید
سالم‌خبر: رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به حسن روحانی رییس‌جمهوری خواستار اخذ استراتژی صحیح و قاطع در برابر بیماری نوپدید کووید 19 شد و هشدار داد که تاخیر هرروز در اعمال محدودیت‌ها برای کنترل این بیماری منجر به عوارض جبران ناپذیری خواهد شد.

متن کامل این نامه در ذیل می‌آید:
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

با توجه به گسترش جهانی بیماری نوپدید کووید 19 و ضرورت اتخاذ استراتژی صحیح و قاطع در برابر این بیماری به استحضار می‌رساند براساس بررسی‌های علمی و نظر اساتید محترم پزشکی، اپیدمیولوژی و مراجع بین المللی تنها استراتژی پذیرفته شده و موفق برای کنترل این بیماری در حال حاضر برقراری ابعاد وسیع‌تر و شدیدتر کنترلی از سوی بالاترین سطوح نظام و دولت، با استفاده از تمام ظرفیت نهادهای مختلف کشور می باشد.

نگاهی به آنچه در کشورهای دیگر از قبیل ژاپن، کره جنوبی و بعضی کشورهای اروپایی اعمال می‌شود موید این مطلب است.

عدم توجه جدی به اعمال روش‌های علمی و قاطع برای مواجهه با این بیماری و ادامه امکان آزاد مسافرت‌های بین شهری و همچنین عدم اعمال محدودیت‌های جدی در تردد درون شهری، احتمال گسترش، ادامه و حتی عود این اپیدمی را به صورت نگران کننده افزایش داده است.

یقینا هرروز تاخیر در اعمال این محدودیت‌ها منجر به عوارض جبران ناپذیری خواهد شد متاسفانه هنوز از سوی برخی مسئولین و افراد، تئوری مردود حصول «ایمنی جمعیتی» از طریق آلوده شدن نسبت معینی از افراد کشور مطرح می‌شود؛ این استراتژی بدون حصول واکسن موثر برای این بیماری در هیچ جای دنیا پذیرفته شده نیست.

جناب آقای رئیس جمهور، اگرچه اعمال کنترل‌های شدیدتر و برقراری لایه‌های بالاتر «فاصله گذاری اجتماعی» در کوتاه مدت مشکلات اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارد ولی قطعا با کنترل سریع‌تر بیماری، هم از وسعت و شدت اپیدمی و مرگ و میر مردم جلوگیری خواهد شد و هم در بلندمدت به نفع شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور می‌باشد.

علاوه بر اعمال روش‌های کنترلی شدید بر ترددهای شهری و برون شهری بخصوص در شهرهایی که شیوع گرفتاری و بیماری بیشتری دارند:- پیدا کردن فعال بیماران
  • - مشخص کردن افرادی که طی روزهای قبل از تشخیص با بیماران تماس داشته‌اند
    - محافظت جدی از پرسنل و کادر درمان و کمک به ترمیم، تشویق و جایگزینی این نیروها
    - اتخاذ سیاست‌های کاهش تماس افراد به ظاهر سالم در جامعه(فاصله گذاری اجتماعی)
نیازهای قطعی این روزهای حوزه بهداشت و درمان کشور است که خوشبختانه برنامه مدونی هم برای این موارد از سوی همکاران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آماده شده است که با حمایت جدی و همه جانبه مسئولین و مردم عزیز امکان عملیاتی شدن و اجرای سریع آن وجود خواهد داشت.

امیدوارم با استفاده بهینه از فرصت تعطیلات پیش رو دستورات اکید و جامع جنابعالی در موارد فوق موجب کنترل سریع‌تر بیماری و حل و فصل مشکلات ناشی از آن می‌گردد.
 
دکتر محمدرضا ظفرقندی
رئیس کل سازمان نظام پزشکی
 
 
 
کد مطلب : ۶۳۹۴
نام شما

آدرس ايميل شما