۰

تخريب سلولهاي سرطاني با استفاده ازامواج مافوق صوت

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۶۰۳۵
تخريب سلولهاي سرطاني با استفاده ازامواج مافوق صوت
سالم خبر: محققان آمریکایی روش جدیدی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی با استفاده از امواج فراصوت با شدت کم ارائه می‌دهند.
 
به گزارش سالم خبر از پایگاه اینترنتی نیواطلس، گروهی از محققان موسسه فناوری کالیفرنیا در جریان یک مطالعه متوجه شدند که یک فرکانس بسیار خاص امواج صوتی و در یک مدت زمان خاص می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد و در عین حال به سلول‌های سالم صدمه‌ای نزند. 
 
این تحقیقات که هنوز در مرحله مقدماتی به سر می‌برد، نتایج بسیار امیدوارکننده‌ای در بردارد. در این روش سلول‌های سالم که در کنار سلول‌های سرطانی قرار دارند، صدمه‌ای نمی‌بینند. در گذشته از همین روش درمانی برای مقابله با سرطان استفاده شده بود اما راهی برای تمایز این دو نوع سلول از یکدیگر ابداع نشده بود.
 
امواج مافوق صوت با توجه به فرکانس بالایی که دارند توسط گوش‌ انسان‌ قابل شنیدن نیستند، در روش جدید از نوع خاصی از امواج مافوق صوت که دارای پالس‌هایی با شدت کمتر هستند برای هدف گرفتن دقیق سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود. امواج یادشده متناسب با ساختار و ترکیبات ویژه سلول‌های تومورهای سرطانی عمل کرده و تنها آنها را به شیوه‌ای ایمن هدف قرار می‌دهند. این روش درمانی می‌تواند انقلابی در درمان سرطان ایجاد کند.
 
محققان می‌گویند با تکمیل این روش درمانی در آینده می‌توان آن را در کنار روش‌هایی همچون شیمی درمانی، رادیو درمانی و جراحی به عنوان یک روش تکمیلی مطمئن به کار برد.
کد مطلب : ۶۰۳۵
نام شما

آدرس ايميل شما